Welke stichting vult schoenendozen voor arme kinderen IN NEDERLAND?

Ik heb namelijk Nederlandstalige boeken in mijn schoenendoos gedaan, dus in het buitenland zullen ze er natuurlijk niets aan hebben...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Of ze schoenendozen gebruiken, weet ik niet.
Maar in een aantal steden heb je een "speelgoedbank" voor deze kinderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké,dankejewel. Zou je van één alsjeblieft het adres kunnen geven? (Liefst in de buurt van Tilburg ofzo).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(En andere contactgegevens ook a.u.b.).

Andere antwoorden (2)

Dat is de Edukans, met de actie Schoenmaatjes.
Maar die dozen gaan inderdaad naar het buitenland, en ze hebben niet zoveel aan Nederlandstalige boeken.
JE zou kunnen informeren bij bijvoorbeeld jeugdzorg. Daar hebben ze contact met veel kinderen en gezinnen die hier wel heel veel aan zullen hebben. Of bijvoorbeeld een kinderafdeling van een ziekenhuis, of een hospice. Die laatste lijkt raar, maar toen mijn schoonmoeder de laatste dagen van haar leven in een hospice was, was het heel fijn dat er wat speelgoed en boeken voor de (klein)kinderen lagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het was eerst de barmhartige samaritaan maar het is nu in tweeen gesplitst, zie sites hieronder.

er zal idd maar een heel klein aantal iets hebben aan de boeken, wie weet komen ze toch nog terecht bij een nederlandse vrijwilliger / medewerker waar de dozen terecht zijn gekomen.