Ja; alleen wordt de laatste term alleen in Zuid-Afrika gebruikt. Maar het komt op hetzelfde neer.

Toegevoegd na 21 minuten:
De term 'apartheid' werd ook Namibië gebruikt, zie ik op wikipedia. Maar omdat ze daar geen Nederlands spreken vind ik dat wat vergezocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja maar ik dacht dat alleen de periode 1948 t/m 1990 dat politieke systeem apartheid genoemd werd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige amerikanen benoemen het tijdperk na de afschaffing van de slavernij in hun eigen land óók zo, niet alleen de zuid-afrikanen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op wikipedia
Apartheid was het officiële systeem van rassensegregatie dat tussen 1948 en 1990 in Zuid-Afrika en ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HamKaas, als je dat dan al weet, vanwaar deze vraag dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat er dus beweerd word dat apartheid een officieel systeem was dan 1948 en 1990 in zuidafrika heerste.
Dus iets anders is dan de rassenscheiding, die al heeel lang bestaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In 1948 kwam de Nasionale Party aan de macht in Zuid-Afrika. Deze partij probeerde totale rassenscheiding door te voeren door te pleiten voor thuislanden en louter blanke gebieden. De APARTHEID was GEBOREN. bron van mens en gezondheid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De TERM apartheid was wellicht toen geboren; maar de rassenscheiding (die hetzelfde is), is er al langer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het woord 'apartheid' is een Zuid-Afrikaans woord, wat wereldwijd gebruikt wordt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@mmm, ik vat em!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Apartheid is een Nederlands woord.
Niet iets om trots op te zijn.De Nederlander
Jan van Riebeek is de 'grondlegger' van de apartheid.
En het Afrikaans(de taal) is gwn (oud)Nederlands.
Heb ik tenminste allemaal zo op school geleerd hè?
En apartheid = rassenscheiding = dus hetzelfde.

Andere antwoorden (1)

Rassenscheiding, segregatie en apartheid zijn allemaal verschillende woorden voor hetzelfde fenomeen