Hoe komt men bij de 'badeend' in het algemeen?

Waarom geen vis, haai, krokodil of kikker bijvoorbeeld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Frimu2
12 jaar geleden
De rest is eng.
Amadea
12 jaar geleden
Jouw voorbeelden kunnen in werkelijkheid niet óp het water zwemmen, een eend wél. Maar het zou wat dat betreft ook een gans, zwaan, of andere watervogel kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eendjes zijn schattig, primaire kleur, goed herkenbare vorm, en is makkelijk vast te pakkenen welk kind vind het nu niet leuk om eendjes te voeren.
Een zwaan zou ook kunnen maar deze vinden kinderen vaak niet zo schattig. En een ander soort watervogel is niet zo duidelijk herkenbaar.
Visjes of kikkers voor in bad bestaan ook wel maar de eend is toch het populairste bij de kleine kinderen. Voor de oudere kindjes zijn haaien en krokodillen wel weer erg leuk.

Antwoorden (1)

De doelgroep bestaat vooral uit peuters en het ding moet dus een beetje vrolijke uitstraling hebben. Vrolijke kikkers en vissen hebben natuurlijk de neiging om hun kop onder het oppervlak te steken.
Al zijn er natuurlijk wel uitzonderingen:

Toegevoegd na 2 minuten:
vanaf 48 seconden