De invoer van welke gebruiken zouden een positieve invloed kunnen hebben op onze samenleving?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Invoer' is enkelvoud...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja en dan? Dat heeft geen invloed op de rest van m'n zin. Van het woord 'invoer' bestaat trouwens niet eens een meervoud.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oké, maar alleen omdat jij zo graag anderen wijst op taalfouten. Ik probeerde het nog subtiel aan te pakken. Het moet dus zijn: De invoer van welke gebruiken *zou* een positieve invloed kunnen hebben op onze samenleving? 'De *invoer* van welke gebruiken' is het onderwerp van je zin, niet 'welke gebruiken'. Geeft niets, het is een fout die veel gemaakt wordt. Wel voortaan even hieraan terugdenken voordat je anderen op de vingers tikt.

Antwoorden (6)

Heel eenvoudig, iedereen die we tegen komen vriendelijk groeten. In dorpen doen ze dat nog wel, waar ik woon (in de stad) wordt het niet meer gedaan. Dat vind ik jammer, dat zorgt ervoor dat je net wat makkelijker een praatje met ieamand begint en het geeft een positief gevoel.

Oké in de winkelstraat kan het achterwege blijven, maar gewoon in de buurt, dat zou toch weer ingevoerd moeten worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat was ook waar ik direct aan dacht..
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, in de Penny Lane is alles pais en vree
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Helemaal met je eens, maar mijn vraag aan jou is groet jij die personen ook zelf als 1e? want volgens mij is het een kwestie van wederzijdse afwachting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klopt, maar het gaat meestal spontaan van beide kanten +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@wimmie, ja, gewoon gezellig he.. :-))
@Klausjuh, wat mij betreft: ik groet vaak als eerste, zeker als ik word aangekeken. Niks zo creepy als elkaar aankijken in het voorbijgaan en dan niks zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik groet zelf ook niet iedereen @klaus, maar ik ga het vandaag invoeren!
Deuren openhouden voor andere mensen.
Jongere mensen opstaan voor ouderen.
Mobieltjes verplicht uit in trein, bussen.
Sorry durven zeggen als je tegen iemand per ongeluk opbotst.
en geen grote mond krijgen.
Verdraagzaamheid
Respect
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Biologisch voedsel, wanneer dit op scholen en gevangenissen wordt toegepast als proef is gebleken dat de kinderen en gevangen minder agressief zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Andere mensen in hun waarde laten, niet zomaar een oordeel klaarhebben zonder dat je de achterliggende gedachten kent. Misschien ook meer gemeenschapszin: samen eten, samen leuke dingen doen, ook alledaagse dingen. Dat kan met iedereen, niet per se familie, maar ook met zelfgekozen mensen. In steden en landen waar het individualisme erg is doorgedrongen wat milde sociale controle. NIet die ernstige vorm waarbij iedereen alles van elkaar weet en ook veroordeelt, maar gewoon waar mensen een beetje op elkaar letten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen voortdurend waarde-oordeel hebben over de mensen om je heen.
Beleefdheid naar je medemens, gewone normale beleefdheid en respect. En dat kan in velerlei vormen, van de deur openhouden tot elkaar gedag zeggen.
Zorg voor elkaar zonder dat het betuttelend wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Ongeloof, dat zou de mensheid werkelijk goed doen...
Als mensen werkelijkheid van geloof konden onderscheiden...

Als dat zo was, dan was meteen alle reclame van de buis, was meteen alle geloof ten einde, was meteen alle politiek weg, want die is ook op geloof gebaseerd...

Het zou stil worden op straat en de buurman weer welkom... Is dat niet een positieve invloed...

Dus ongeloof de deur uit... (En geloof en ongeloof is hetzelfde, dezelfde medaille, alleen soms ligt de ene kant boven en dan weer de andere kant)