Als op snelweg trajectcontrole is, bv 80 km, en adviessnelheid is op dat moment 70, krijg je dan een boete als je toch 80 rijdt?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Ik denk niet dat de apparatuur van de trajectcontrole hiervoor is aangepast, maar als de snelheid op de matrixborden staat aangegeven kan je wel een bekeuring krijgen als er een mobiele controlepost van de politie staat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, het woord zegt het al ADVIES snelheid hoef je je niet aan te houden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, want adviessnelheid is verplichtte snelheid
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De snelheid die op de materix borden staat is op dat moment de maximum snelheid. De blauwe vierkante borden met een adviessnelheid zul je in theorie mogen negeren. Dit echter wel moet alle mogelijke consequenties van dien...

Als er in een scherpe bocht (naar bijv. een andere snelweg) een bord van 60 km staat dan ga je met 120 km gegarandeerd de bocht uit als je niet weet hoe je auto optimaal uitgebalanceerd moet zijn...