Hoe kun je voorkomen dat vrienden je afkraken?

Ik heb een vriend die soms heel irritant doet tegen mij.  Hij loopt mij alleen maar af te kraken en zegt dat ik dom ben maar hij kan ook wel gewoon normaal doen. Vooral doet hij zo irritant via chatten, msn etc. Wat kan ik hieraan doen of hoe moet ik hier op reageren, ik vind net namelijk niet fijn en ik raak mn zelfvertrouwen kwijt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die figuur is geen vriend.
Daar wil jij niet mee omgaan.
Dus hij moet stoppen of jij ontvriend hem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het een echte vriend is, kraakt ie je niet af lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is toch geen vriend! Doe weg die kerel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij het woord vriend heb ik een heel ander idee, met andere woorden dit is geen vriend.
Je kunt hem zeggen dat het moet stoppen, anders dumpen die gast!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals eerder gezegd, vaak zijn ze zelf onzeker en reageren ze dit af op jou. Zeg dat je hem niet meer hoef te zien als hij niet stopt, en voer dit zo nodig ook uit. Wordt wat harder, in het begin voelt het misschien wat onwennig, maar het went wel.

Antwoorden (10)

Echte vrienden kraken elkaar niet af maar respecteren elkaar zoals ze zijn, en waarderen de ander. Jij noemt een persoon een vriend, maar dat is hij dus helemaal niet. Zeg tegen hem dat hij moet stoppen met zijn asociale gedrag. Anders zeg je hem voorgoed vaarwel, met zo iemand wil je toch niet meer te maken hebben!
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ontvrienden die gast. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doordat je gaat zeggen dat je het niet leuk vind, zullen mensen je gaan pesten!
Gewoon eerlijk zeggen van hey ik vind dat niet meer leuk.

Of

Kraak hem terug af :D what go's around come's around.

Meestal doen mensen dit omdat:
-ze zichzelf grappig vinden
-om de ander te kwetsen
-om de ander op dingen te wijzen die hij/zij misschien zelf nog niet opgevallen is
-omdat diegene niks anders te doen/zeggen heeft

Succes

Toegevoegd na 56 seconden:
Je kan het natuurlijk ook negeren, of hem negeren als hij zo doet.
Zeg hem gewoon als hij weer begint van als je weer begint tja dan negeer ik je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vaak doen ze het ook omdat ze jaloers zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
doen het vaak ook omdat ze dan niet zelf gepest worden.
Iemand die je zelfvertrouwen kwijt laat raken moet je je afvragen of je die persoon als vriend wil hebben. Hoe dan ook, je kunt het hem duidelijk vertellen plus een consequentie die er tegenover staat als hij zijn gedrag niet aanpast tegenover jou.

Je zou kunnen zeggen: Hey X ik wil niet meer met je verder praten als blijft proberen mij af te kraken. Ik verlies hierdoor mijn zelfvertrouwen, ik meen het.

Je kunt het beste heel eerlijk zijn hierover. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ontvrienden.

Mensen die irritant tegen je doen kan je beter kwijt dan rijk zijn. Maar in dit geval begrijp ik al niet eens dat je dit nog een vriend noemt!

Toegevoegd na 1 minuut:
En nieuwe echte vrienden zoeken die je niet afkraken!
12 jaar geleden
In vriendengroepen gebeurt het heel vaak. Dit is speels bedoeld vaak, maar het kan hard aankomen. Zorg dat je genoeg respect toont als je iemand in de zeik neemt, door bijvoorbeeld iemand een compliment te geven. Als iedereen in de groep zich hieraan houdt kan je gewoon spotten met je vrienden en zij met jou. Meestal zit er wel een kern van waarheid in het grapje, maar ze zouden niet met je omgaan als ze je niet cool vinden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien bedoeld hij het anders?
Misschien wil hij grappig zijn en ziet dit als een leuk grapje. Als jij dat niet leuk vind moet je dat echt tegen hem zeggen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De woordkeuze van je vraag klopt niet. Hij zou zo moeten zijn: Hoe kun je voorkomen dat IEMAND je afkraakt.

Vrienden kraken niet af. Als het nou af en toe grapje is dan kan dat, maar als jij al duidelijk hebt aangegeven dat hij te ver gaat en hij gaat door, is het geen vriend.

Geef duidelijk aan dat als hij niet stopt, dat jij een punt achter de "vriend"schap zet. Zo simpel is het.

Genoeg andere mensen waar je goed mee om kunt gaan en die je respecteren.
Wees niet bang om een vriendschap om goede redenen te verbreken en op zoek te gaan naar een goede vriend. Vrienden zijn belangrijke mensen in je leven. Ze steunen je in alle opzichten.

Als je toch vrienden wilt blijven, moet je een meer zelfverzekerde positie innemen. Laat ook zien dat hij niet de enige persoon is waar je plezier mee kan hebben. En als hij dom doet negeer je hem gewoon. Ga in op de dingen waar jij EN hij wat aan hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
selectiever zijn in je vriendenkeus.dat wil wel eens helpen.als blijkt dat bepaalde vrienden zich niet als zodanig gedragen,zou ik zeggen,afdanken die hap.er zijn genoeg aardige mensen op de wereld om bevriend mee te zijn,laat die loser achter je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeg hem wat zijn opmerkingen met je doen. Zeg hem dat hij je kwetst. Zeg hem dat je dat er verdrietig van wordt en vraag hem of je dat echt hebt verdient.
Zeg dat hij heel goed moet nadenken over zijn antwoord. De vervolg stappen zijn aan jou. Wees verstandig..je weet zelf heel goed dat je beter verdient !!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
... Als ... mij dit zou overkomen dan stuur ik hem die chats terug ... met de vraag erbij : "Hoe zou jij het vinden om zó benaderd/aangesproken te worden? ... kun je dit niet anders verwoorden ?"