Wat is de waarde van een vraag op goeievraag als de vragensteller bijv. een semi-leuk antwoord als best gekozen antwoord kiest?

Ik lees net tot mijn verbazing dat op een vraag over hoe de taalontwikkeling van jonge kinderen zou verlopen die in een geïsoleerde situatie (in een kelder opgesloten!) zouden opgroeien, als beste antwoord gekozen wordt: "In Oostenrijk wordt hiermee geëxperimenteerd, de resultaten zijn nog niet naar buiten gebracht".
Er is geen enkel land dat bewust op een dergelijke wijze met kinderen experimenteert!. Dat soms ouders rare dingen met hun kinderen is triest genoeg. Deze ouders zijn gelukkig uitzondering (worden hiervoor ook gestraft/behandeld) en zijn niet aan het experimenteren. Zij doen dit al helemaal niet met medeweten van de overheid.
Om over zo'n vraagstuk te filosoferen is wat mij betreft akkoord, maar dat zo'n vraag dus kennelijk bedoeld is als grap, kan voor mij niet door de beugel.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Wanneer een antwoord je dwars zit kan je het ebste klikken op de knop 'meld misbruik'.
Het zal dan bekeken worden door een moderator.

Wat een vragensteller bestempeld als beste antwoord, daar kan ik geen invloed op uitoefenen.
Dat is een persoonlijke keuze van de vargensteller, al ben ik het er idnerdaad soms niet mee eens.
Als het de spuigaten uitloopt verwijder ik de gehele vraag inclusief alle antwoorden en reacties.
Daar ben ik echter terughoudend in omdat ik niet de indruk wil wekken te censureren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
OK. Ik snap dit wel, maar als je de antwoorden ook gebruikt om kennis te vergaren en je leest zo'n antwoord dan ga je echt aan de kwaliteit van de site twijfelen. (Ik lees heel vaak alleen maar de best gekozen antwoorden).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ruth, ik snap dat je je druk maakt, ik erger me ook suf, maar de nieuwigheid zal er snel af zijn voor die mensen. Nog een paar weken en dan kunnen we weer gewoon serieuze vragen en antwoorden lezen. Ik ben het met PPL eens: een moderator kan niet bepalen wat het beste antwoord is. Dat moet de vragensteller doen. Anders worden de moderators een soort jury!
Hou vol en blijf je leuke vragen stellen en goede antwoorden geven!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hoi Ruth,
Ik kreeg een foutmelding bij het verwijderen van het antwoord. Maar een van de moderators is het gelukt om het antwoord te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zag het.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nog een laatste reactie. Tot mijn opluchting zag ik dat er actie is ondernomen en het antwoord is verwijderd. Iedereen bedankt voor de tips en het meeleven. Ik sluit hierbij de vraag met een goed gevoel af.
Groeten

Andere antwoorden (6)

Ik denk dat diegene die dit doet het doet om viendjes zo meer punten te geven.
Het is niet goed te keuren maar alleen een moderator kan er wat aan doen denk ik
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb hierover ook contact opgenomen met de moderator.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat lijkt mij idd het beste maar ik denk ook wel dat het war kinderziektes betreft zal vanzelf wel ophouden mensen die dit doen worden het gauw zat denk ik
Ik denk dat rapporteren van zo iemand het toverwoord is. Overigens zijn dit de opstartproblemen van deze site. Ik verwacht dat de kwaliteit vanzelf verbetert als meer serieuze mensen op de site gaan komen, en dergelijke situaties telkens weer bestreden worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gegeven de 'open' opzet van deze site zul je altijd het effect hebben dat ook aan de kant van de vragensteller duidelijk niet voor de meeste kwaliteit wordt gekozen. Dit is inherent aan het feit dat de selectie van het beste antwoord aan de community (de vragensteller in dit geval) wordt overgelaten.
Negeer zulke gevallen. Over de hele linie genomen komt kwaliteit wel naar boven drijven, maar dus niet in elk individueel geval.
Als je een kwalitatief goed antwoord op de vraag wilt, kun je hem het beste (zelf) opnieuw even stellen.
Om antwoord op je vraag te geven: gemiddeld krijg je goede antwoorden, maar niet in ieder afzonderlijk geval.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het gaat gewoon om de punten en de antwoorden doen er niet toe, vandaar dat ik steeds benadruk en ook vraag aan de moderatoren om een JUIST ANTWOORD OOK te beoordelen zoals ze dat nu OOK doen met de vragen én antwoorden. Als ze dat bij het ene doen mag het zeker ook bij het andere àls het maar in de lijn ligt van het juiste antwoord ten minste. Indien er een vraag komt "hoeveel is 2+2" en er krijgt iemand 10 punten om 5 te antwoorden, ja dan snap ik niet waarom het team niet zou mogen ingrijpen.
Trouwens de waarde van GOEIRVRAAG gaat hiermee zienderogen achteruit. Vragen stellen om de punten en dat merk je nu veel.
In België is er een site : ikhebeenvraag.be en die wordt beantwoord door een vakkenner. Daar ben je wel gerust dat wanneer je een vraag en antwoord leest dat je er ook zeker van bent dat dat de juiste info is.
Hier zal veel nonsens in geraken. Ben daar maar zeker van.
En stel je gerust : ik heb het ook al veel meegemaakt dat ik denk ...????
Maar ja wat doe je er aan.
Zoveel mogelijk goed trachten te antwoorden zeker.
Een top 10 van beste antwoorders lijkt me daarom beter op langere termijn. Dan kan de toeschouwer vb direct naar dat profiel gaan en de antwoorden lezen.
We zien wel, maar maak je zeker niet druk. Het moet leuk blijven hé.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nog een vb van een slechtér antoord : wat is iemand die aan dier mishandeld? beste antwoord : sadist en daarna dierenbeul. Dierenbeul is toch wel meer in de richting zeker of niet moderators ?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je hebt gelijk, maar als niemand aan de bel trekt, wordt er zeker niets gedaan. Dit schoot mij echt in het verkeerde keelgat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik begrijp je maar ze doen er echt niets aan momenteel.
Wat doet iemand die hier bepaalde van deze antwoorden als 'waar' aanziet( vb iemand van 8 jaar ofzo) en het moet maar eens een behoorlijk riskante vraag zijn in welke zin dan ook, wat dan als er rare dingen KUNNEN uit voortvloeien, wie is er dan verantwoordelijk ? Als je verder denkt , KAN dit gebeuren. Zeg nooit nooit. Het lijkt doemdenken maar het kan en dat zou ik willen vermeden zien.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
juist er kan zeker van alles gebeuren met deze antwoorden. Hopelijk verbetert het . We zien wel.
groeten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ben opgelucht. Het antwoord is verwijderd.
Groeten
wat dacht je van iemand met 2 accounts die zijn o zo belangrijke (?) punten wil verhogen?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hele goede vraag, maar ik vind ook dat vragen op medisch gebied hier niet beantwoord kunnen worden. Misschien zit hier een dokter tussen al deze mensen maar de meesten zullen geen dokter zijn.