Waarom worden blonde vrouwen aantrekkelijk gevonden en mannen met donker haar?

Klopt het nou dat mannen graag vrouwen met blond haar willen en vrouwen graag mannen met donkere haren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.7K

Antwoorden (11)

Nee. dat denk ik niet. Als ik in mijn omgevong kijk, zie ik vooral mannen die donkere vrouwen als partner hebben, en niet de wens hebben om te wisselen voor een blondie. Wat mij netreft komt aantrekkelijkheid zowieso niet uit de haren, maar uit wat er uit de mond komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blonde vrouwen hebben het symbool om sexy te zijn. Maar er zijn mensen die ordinaire blond zijn en de leeftijd er niet meer voor hebben dan heeft dat echt niet meer altijd de voorkeur voor mannen.

Heb nog nooit als vrouw een voorkeur gehad naar een kleur haar van een man. Mij gaat het om hoe hij is, ik wil liefde, vertrouwen en met hem kunnen lachen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
itsme
14 jaar geleden
juist!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad +1
Blonde vrouwen hebben, net als donkerharige vrouwen, speciale eigenschappen waar mannen op kicken.
Donkerharige mannen hebben, net als blonde mannen, speciale eigenschappen waar vrouwen op kicken.
En dan is er nog een mogelijkheid dat vrouwen of mannen met willekeurige kleur haar op hun eigen sexe vallen met willekeurige kleur haar.

Al met al klopt er helemaal niets van je uitgangspunt: haarkleur is alleen voor sommigen maar een criterium, voor de meesten helemaal niet.
itsme
14 jaar geleden
Hoe groter het verschil in genen, hoe sterker nageslacht... Dit is een gulden regel... En zodoende is er meer aantrekking in uitersten, zoals blond en zwart haar... Maar ook andere verschillen kunnen dat zijn...

Kijk maar naar honden, rashonden zijn vaker ziek dan die vuilnisbak-rassen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zoals jij het stelt zou ik dus mijn halfbloed zoon met een vuilnisbakkenras moeten vergelijken ;) ben wel blij dat hij dan sterk nageslacht blijkt te zijn
Ik moet bekennen dat ik meestal op donker haar val, en weet dat ik zeker niet de enige ben! Wat wel klopt is dat een sexsymbool vaak een blonde stoot met dikke tieten is... Dus wellicht geven een hoop mannen daar de voorkeur aan, als ze zouden mogen kiezen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je bedoeld dat bijvoorbeeld de italianen gek zijn op blondines. Volgens mij komt dat gewoon omdat de meeste vrouwen daar donker zijn, blondines tamelijk zeldzaam. Ben zelf blond, maar heb geen partner met donker haar. Ik val op lieve, aardige en eerlijke mannen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
veel mensen hebben wel een bepaalde voorkeur voor een uiterlijk maar dat wil niet zeggen dat je ideale partner er zo uit ziet. je kan ook niet zeggen dat over het algemeen donker op blond valt, dat verschilt toch echt per persoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, wat je in je vraagstelling aanhaalt klopt niet, dus is er ook géén eenduidig antwoord op te geven. (Dat zou nl. betekenen dat ik mijn partner niet meer aantrekkelijk zou vinden, op het moment dat deze besluit zijn haar een andere kleur te geven??).
Het heeft puur met de voorkeur van elke willekeurige persoon te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sinds de ijstijd vallen mannen al op blond haar, omdat vrouwen met blond haar toen zeldzaam waren en dus meer opvielen dan de vele brunettes. Het menselijke oog wordt aangetrokken door heldere kleuren, dus als het even kon, kozen de mannen voor een blondine.
In Scandinavië worden juist brunettes aantrekkelijker gevonden. Daar zijn namelijk zoveel blondjes, dat veel mannen liever kiezen voor een vrouw met donker haar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet waarom maar voor mij klopt het wel.
Ik vind mannen met zwart haar over het algemeen mooier om naar te kijken dan mannen met een andere haarkleur,mits de rest van het lichaam er ook goed uitziet.
Uitzondering is mijn man,hij had vroeger peper en zout kleurig haar en nu haar met grijze plukken,maar voor mij is hij toch de mooiste.
Mijn man en zoons vallen op hun beurt voor blonde vrouwen met lange haren.Dat ik dat niet heb neemt mijn man op zijn beurt ook voor lief.

Je kunt dus best iets aantrekkelijk vinden om naar te kijken.Dat wil niet zeggen dat dat dan ook je ideale partner is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat blonde vrouwen over het algemeen aantrekkelijker worden gevonden dan brunettes is al zo sinds de ijstijd.
De verklaring voor de aantrekkingskracht van blond is simpel: de haarkleur komt wereldwijd weinig voor en valt zodoende meer op.
Ook lopen op hoge hakken draagt bij aan het sexappeal van een vrouw. Niet alleen omdat hakken de benen
langer - en dus aantrekkelijker - maken, maar ook omdat vrouwen automatisch gaan heupwiegen als ze op hakken lopen wat verleiding en vruchtbaarheid uitstraalt. Bovendien schijnen mannen gevoelig te zijn voor de hulpeloze blik die veel vrouwen in hun ogen hebben als ze op hakken lopen. Ze voelen een enorme aandrang om deze vrouw te helpen en beschermen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Langere benen zijn 'dus' aanterkelijker.
Heupwiegen straalt vruchtbaarheid uit.
Vrouwen vertonen hulpeloze blikken als ze op hoge hakken lopen.
Mannen voelen een enorme aandrang om ... Typisch een denkwijze die enkel uit het brein van een vrouw kan komen!