Wat een onzin.. er zijn genoeg dingen te bedenken die helemaal niks kosten..
Leen de hond van de buren en ga naar het strand of bos..
Wees creatief...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahahaha ja precies..jij snapt het tenminste;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad pino met ieniemini wandelen kost niets en is toch gezellig +

Andere antwoorden (11)

Waarom zou je geen sociaal leven kunnen hebben?Misschien is vrijwilligerswerk wel wat voor jou.Je doet een ander er een groot plezier mee en je hoeft zelf ook niet thuis te blijven zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
topper +
Als je denkt, dat je alleen een sociaal leven kunt opbouwen door lid te zijn van een duur fitness-centrum, of door gezellig uit eten en in de kroeg zitten, ja - dan zal je met een uitkering daarvoor geen geld meer hebben.
Maar er zijn genoeg dingen te doen en te organiseren, die weinig of geen geld kosten : denk aan met een stel vrienden uitwaaien aan het strand, een uiensoep-party organiseren met ouderwetse spelletjes als 'mens-erger-je-niet' of 'ganzenborden', er zijn in deze tijd van het jaar vaak leuke workshops in de tuincentra om kerststukjes te (leren) maken, waar je met een opgetrommeld stel naar toe kan, of je gaat gewoon alleen, en raakt dan al kreatievend vanzelf in gesprek.....
Als je je er geestelijk overheenzet dat die ouderwetse gezelligheid een errug hoog 'kneuterigheidsgehalte' heeft, terwijl je het nog nooit geprobeerd hebt, zet je er dan overheen, en geef het een kans...
De meesten van ons moeten rustig-aan doen, en je zult zien, dat anderen je ideeën oppikken, en jou gaan uitnodigen voor gezellig samen tijd doorbrengen.
Succes - 't is maar geld......het leven heeft geen geld nodig om de moeite waard te zijn !!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet alles kost geld +
ik ben het eens met bovenstaande antwoorden. ik kan mijn wel voorstellen dat het moeilijk kan zijn om je bestaande vrienden groep in stand te houden als deze naar de bios, disco, stad of iets anders gaan wat geld kost. En het niet zien zitten om een potje te gaan ganzeborden. ik denk dat het wel invloed kan hebben op het soort vrienden (bestedingspatroon) maar niet dat het betekent dat je geen sociaal leven op kunt bouwen.
je kunt id vrijwilligers werk gaan doen, wandelen in het bos, vissen enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een sociaal leven heeft niets te maken met inkomen.
Als je barst van het geld en je sluit je op achter je orchideën of als je niet veel hebt en gaat zitten achter je geraniums dan heb je hetzelfde effect. Hooguit zijn orchideën iets leuker om naar te kijken maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.
Een sociaal leven willen opbouwen heeft met inzet te maken, dus wil je meer mensen ontmoeten dan zal je iets moeten ondernemen, tips zijn hierboven al gegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt er wel een sociaal leven mee opbouwen, maar dan alleen op fietsafstand in je eigen woonplaats. Als je per ongeluk vrienden en familie zou hebben die door het hele land wonen kun je niet zomaar gezellig langsgaan. Of je moet telkens vragen of ze je treinkaartje willen betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, dat vind ik niet.
allereerst doe ik vrijwilligerswerk, wat m'n sociale leven enorm heeft verrijkt.
verder nodig ik vrienden te eten uit, die op hun beurt een andere keer weer voor me koken.
gewone gezellige maaltijden zonder poespas.
verder heb ik net een heel gezellige ochtend gehad; met vriendin naar de rommelmarkt.
lekker bijgekletst, en voor een paar euro een fijne stapel boeken om te lezen.
er zijn zoveel leuke dingen te bedenken die je samen met vrienden doet, en die weinig kosten.
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
leuk positief antwoord!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt helemaal Rieneke wat je zegt en het eten gelukkig zonder poespas, mooie zinspeling.
Anders heb je straks je 5 poezen niet meer!! +
ONZIN, je hebt al een sociaal leven, dat hoef je niet op te bouwen want dat heb je al...

Maar doe het dan ook, please...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onzin die min +
Je kunt wel een sociaal leven opbouwen.waarom zou dat niet kunnen dan.informeer bij de gemeente voor bijdrage voor een abonnement voor een sportschool/zwembad enz..geniet van kleine dingen..wees creatief..geld maakt niet gelukkig hoor..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heeft te maken met interesses ,en hoe kreatief je daarin bent.Het heeft ook te maken hoe sociaal je zelf bent en jou omgeving en het heeft niets te maken met een uitkering.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja ik heb een uitkering en leef onder bijstands nivo en heb echt nog wel een sociaal leven, en kan het als ik het zou willen nog iedere dag uitbouwen. Hoe? vrij simpel, ik heb 3 opgroeiende kids en MOET naar school lopen om ze op te halen en weg te brengen (meestal in omgekeerde volgorde haha, dus eerst brengen dan halen).
Ik ben lid van de bibliotheek en kom daar soms ook in gesprek met mensen omdat je toevallig net opzoek bent naar hetzelfde boek of boeken in een zelfde onderwerp. En wat dacht je van gewoon over straat lopen en iedereen die je tegen komt groeten, kan hele leuke reacties opleveren.
Ik heb een hond daar moet ik ook nog mee wandelen en naar de dierenarts, en echt zijn dingen die weinig tot geen geld kosten.
Dus ja een sociaal leven kan je opbouwen met een uitkering en zelfs onder bijstands nivo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een hond hebt waar je ook nog mee naar de dierenarts kunt, dan zou er dus geld zijn als de hond er niet was! het ligt vaak ook aan de prioriteiten die je stelt.
Nederland is wel een land waar geld vaak gelijkgesteld wordt met wat je waard bent als mens, echt dom! uiteraard moet je creatief zijn om een sociaal leven te hebben als je weinig geld hebt, maar er is zoveel te bedenken waarin geld niet de hoofdrol speelt.
Organiseer kledingruildagen, of speelgoed, boeken, noem het maar op.
Of ruil klussen, nodig mensen uit voor een Amerikaans etentje: iedereen neemt een gerecht mee.
Bovendien: een kopje thee kan er altijd wel af en er is heus weleens geld voor iets lekkers, dat hoeft niet veel te kosten.
Plaats een advertentie in supermarkten of in een wachtkamer, zo kun je mensen met dezelfde interesses of mankementen vinden.