Omdat dit niet van de ene op de andere dag kan. Om af te vallen, moet je geleidelijk je eetpatroon veranderen en gaan sporten.

Het plaatje vind ik overigens minder gepast.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het is vaak genetisch bepaald, en heel moeilijk voor af te vallen vooral als je het gezond doet dat het zo traag gaat dat het niet motiveert
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat verschilt per persoon. Je hebt natuurlijk de groep mensen die er niks aan kan doen vanwege een ziekte, maar dat is een minderheid. Verder is het voor veel mensen moeilijk om onder ogen te komen met het feit dat er iets mis is met ze, ze gaan liever zo door. Daarnaast is zelfbeheersing voor veel mensen enorm moeilijk, en daar heb je veel van nodig om af te vallen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Afvallen betekent aan gezond eetpatroon volgen, voor de rest van je leven. Veel mensen houden dit wel een tijdje vol, maar vallen dan toch weer terug in hun oude eetgewoonten en komen weer aan. Dan krijg je het zogenaamde "jojo-effect".
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
volgens mij is het voor 'dunnere' mensen net zo moeilijk, het gaat om verliezen van gewicht. Iemand van 150 kg die 10 kwijtraakt zal niet opvallen, iemand van 80 kg die 10 kg verliest wel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mensen die te dik zijn geworden van teveel eten hebben vaak een grotere maag dan jij en ik, en dus sneller last van een hongergevoel. Bovendien zitten ze vaak in een eetpatroon wat ze psychisch gezien moeilijker kunnen doorbreken. En ga maar eens sporten met 100 kg meer aan gewicht om mee te dragen en een conditie die vaak erg slecht is... Daar komt nog bovenop dat ik misschien 3 of 5 kg kwijt wil na de feestdagen, iemand met wat meer overgewicht snel 20 of 30 kg. Het vergt voor dikkere mensen daarom vaak véél meer discipline om af te vallen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben zelf ook TE dik. Sinds november 2008 heb ik een maagbandje puur omdat het me maar niet lukte om op een gezond gewicht te komen. Tijden, wat zeg ik, al vanaf mijn 16e ben ik bezig om af te vallen. discipline is iets heel moeilijks en dat is (denk ik) de sleutel!
Als je eenmaal gewend ben om veel (en vooral) lekker te eten, dan wilt je lichaam niks anders meer. Gezond kan ook lekker zijn, maar er is niets zo lekker als slecht, gewoon en vooral omdat het slecht is.

Uiteraard is wat schrijf heel persoonlijk en geldt dit niet voor iederen. Het is niet mijn om iedereen over 1 kam te scheren, oke?!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tof dat je het hier zo verteld! Mag ik vragen of het sinds de maagband wel lukt om af te vallen??? Succes in ieder geval! :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jazeker, ik ben nu 20 kilo kwijt. Ik val nu gemiddeld een halve a een kilo per week af.
Ik ben super blij met de lapband, er zitten heel veel voordelen aan, maar ook zo zijn nadelen hoor. De nadelen neem ik voor lief, omdat mijn toekomst geweldig gezond en mooi is :)
1. Het missen van wilskracht.
2. Mensen kunnen tegenwoordig van achter de PC van alles regelen i.p.v. dat men bijv. beweegt om iets (gedaan) te krijgen. In dit opzicht heeft 't internet een soort van epidemie-effect.
3. Verder las ik in 'Het Beste' dat een groot deel van de wereldbevolking een virus heeft wat bijna niemand kent (tenzij je toevallig net dat blad gelezen hebt). Als je dat virus hebt, ben je ±20kg. zwaarder dan wat je zou zijn als je dat virus niet zou hebben.
4. Er zijn nog een hoop andere redenen, zoals sociale, genetische en omgevings(opgroei) redenen.