Wat is nou een mooi nummer om op een crematie te draaien?

vaak word er bij een crematie 3 nummers gedraaid,maar wat zijn nou 3 mooie nummers om te draaien?Hoe kies je dat uit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3? ..euhhmm nee hoor..veel meer zelfs.....

Het beste antwoord

Dit is zeer persoonlijk. Het gaat bij een crematie natuurlijk om de overledene. Wat vond hij/zij mooi; speel dat!

-De bestemming - Marco Borsato;
-Afscheid nemen bestaat niet - Marco Borsato;
-Kon ik maar even bij je zijn - Gorden.
Dit zijn drie liedjes die volgens mij vader veel gedraaid worden. (Hij werkt op 'n begraaf plaats).

En na wat google werk zie ik hier een top 50 lijst:

1. Ave Maria
2. Time to say goodbye
3. Waarheen, waarvoor
4. Ave Verum
5. Slavenkoor
6. My way
7. Et les oiseaux chantaient
8. Vier jaargetijden
9. De heer is mijn herder
10. Morgenstimmung
10. We'll meet again
12. Last rose
13. In de stilte van de wind
14. Wat de toekomst brengen moge
15. Panis angelicus
16. Morgenrood
16. Veilig in Jezus armen
18. Candle in the wind
19. Zo zal het zijn
20. Donker west
21. Droomland
22. Blijf bij mij heer
22. The last rose
24. Für Elise
25. Parelvissers
26. Neem Heer mijn beide handen
27. Verlaten mijn
28. Stay with me
29. Op rode rozen vallen tranen
30. Vaste rots
31. Sailing home
32. Bolero
32. Land of hope of glory
34. Daar ruist langs de wolken
35. Im paradisum
36. De regenboog
37. Bij ieder afscheid valt een traan
38. Adagio Albinoni
38. Liebestraum
40. Credo
41. Largo
42. Tears in heaven
42. Second Waltz
42. Requiem
42. Laat mij alleen
42. Meditation
42. Moldau
48. Mien toentje
49. Jesu joy of man's desiring
50. Ik zing dit lied
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
O, o, wat erg allemaal!
Ik vraag me af of ik wel rustig zou blijven liggen met deze Arbeidsvitaminen. Zo hoeft het niet voor mij. Dan maar niet dood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tears in heaven vind ik wel een mooi nummer. De rest hoeft van mij ook niet echt. En de Bolero als ik in de kist lig? Daar word ik vast erg onrustig van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zoek de rust van een kist, een sobere houten kist, op een hoekje van een kerkhof waar nooit een tuinman.... Please, bespaar mij die teringherrie, zelfs als ze er maar 3 draaien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tis een vreselijk mooi stuk, 't duurt alleen 'n beetje erg lang..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar je hebt dan ook alle tijd ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zelf zou ik dus mijn nabestaande laten kiezen zodat ze bij hun gekozen nummer de herrinering aan mij houden.jouwn antwoord koos ik omdat je de moeite heb gedaan om wat optezoeken,maar eigelijk is hier geen beste antwoord heeft een ieder wel een best antwoord gegeven.

Andere antwoorden (20)

Ga uit van de overledene. Welke voorkeur had hij/zij? Welke muziek geeft het beste uitdrukking aan zijn/haar leven, of aan zijn/haar wensen voor de nabestaanden?

Verwerk dit in je muziekkeuze. Dat persoonlijke element is o zo belangrijk bij een crematie.
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens +1
Mijn vriendin heeft het opgeschreven in een uitvaart wensen boekje, zo kan ik geen vergissing maken met uitzoeken, hooguit iets van mijn eiegn voorkeur toevoegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is zo ontzettend persoonlijk.. draai in ieder niet dat wat je zelf mooi zou vinden..luister naar wat de achtergeblevene zouden willen horen en wat goed bij de overledene zou passen...dus geen My Way bij een jong kind maar wel het Kabouter lied...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is heel persoonlijk. Misschien had de overleden wel een wens. Vaak heb je ook lied waar je beide een herinnering aan hebt. Of zelf de keus wat heel erg van toepassing is op deze persoon.

Als je het echt niet weet kan je ook tussen de verzameling CD's of oude lp's van deze persoon kijken en zo heb je ineens een lied dat je zegt dit is het.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
+1 voor die laatste zin!
Als je het zelf bent, zou ik muziek nemen die ik m'n hele leven mooi heb gevonden.
Als je het voor een ander moet kiezen zou ik kiezen voor klassiekers. Misschien zo'n operazanger als Andrea Bocelli of Vera Lynn met "We'll meet again", of een mooi pianostuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou op mijn eigen begrafenis of crematie het nummer Our Farewel van Within Temptation willen horen.
Maar de muziekkeuze is geheel afhankelijk van de persoon. Vaak word een nummer gekozen waar nabestaande een speciale herinnering bij hebben. Dat kan van alle genres zijn. Zolang het maar past bij de persoon waar het voor is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is natuurlijk heel persoonlijk, en wat mensen zich lang niet altijd realiseren is dat een nummer wat je vaak op de radio hoort je elke keer weer aan die crematie zal herrinneren.
Uit ervaring weet ik hoe moeilijk dat kan zijn.
Laats was ik op een uitvaart waar het nummer Father and Son van Alain Clark werd gedraait heel mooi want idd hadden de nog jonge zoon en zijn vader een hele sterke band, daarom is zoiets ook zo persoonlijk.
Afscheid van een vriend van Clouseau vind ik ook erg mooi, hebben we gedraaid op mijn mans uitvaart, vooral ook omdat de kinderen nog jong waren toen en het Nederlandstalig was en gelukkig hoor je het niet vaak op de radio als je door de supermarkt loopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Maybe Tomorrow' – Stereophonics,
'Like a Hurricane' – Neil Young,
'Riders on the Storm' – The Doors,
'Roadhouse Blues (live)' – The Doors,
'Stap uit de schaduw' – IOS,
'Alles kwijt' – Marco Borsato,
'You learn about it' – The Gathering,
'Here comes the sun' – The Beatles,
'The Masterplan' – Oasis,
'Telegraph Road (live)' – Dire Straits
de hele soundtrack van 'Into the wild' door Eddie Vedder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neutrale, anonieme instrumentale muziek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat voel je op het moment dat het van toepassing is. De muziek die je ervoor graag wilt hebben borrelt ineens in je op. Concrete antwoord op de vraag: Ave Verum Corpus is een mooi "nummer".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jonathan Livingston Seagull - er staan verschillende nummers op die qua zowel tekst en muziek zouden 'passen' - je kunt op youtube allerlei versies vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er mogen veel meer dan 3 nummers gedraaid worden hoor.Je huurt als het ware voor een bep. tijd de ruimte en je mag dan doen wat je wilt.Als je de hele tijd alleen muziek zou willen draaien dan mag dat.Als je geen muziek wilt mag dat ook.
De muziekkeuze is zoals vaker geantwoord heel persoonlijk maar het nummer van Venice ' Family tree' vind ik heel mooi en eigenlijk altijd passend.
Het gaat over hoe een familie eigenlijk altijd groeit,er sterven geliefden maar er is ook nieuw leven.Dat is in ( bijna) iedere familie het geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Azil, het klopt niet wat je zegt. Afgelopen zomer was de crematie van mijn moeder en er mochten inderdaad maar 3 nummers gedraaid worden. Voor een 4de nummer moest bijbetaald worden. De één z'n dood....
On topic: Ik denk dat het heel erg persoonlijk is. Mijn moeder was ernstig ziek en is overleden dmv euthanasie dus ze heeft haar eigen crematie geregeld. Aangezien ze wist wanneer ze zou overlijden. Ik zelf zou nummers kiezen die ik mooi vind met teksten die er, in mijn ogen, toe doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ooo,wat erg.Dan is het hier toch fijner geregeld.Ik dacht dat het overal zo zou zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Waardeloos, zeg dat je maar 3 nummers mocht draaien, ik zou meteen de hele uitvaart naar een andere plek verzetten.
Bij de crematie van mijn broer een paar jaar geleden hebben we 10 nummers gedraaid.
Ha, die Firstredrose;

Is voor iedereen heel persoonlijk. Ik heb zelf een lijstje samengesteld van muziek die ik altijd en onder alle omstandigheden mooi vind en een goed gevoel bij heb. Ik hoop dat men dat bij mijn laatste feestje wil laten horen. Twee ervan zijn verplichte nummers; "Every Kind Of People" van Robert Palmer en in elk geval ook en dan als laatste "Riders On The Storm" van The Doors. Ik heb beloofd dat als die niet worden gespeeld ik terug kom om te spoken. Voor de rest mogen ze uitzoeken uit een klein lijstje en kijken maar hoeveel tijd ze ervoor over hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als IK gecremeerd zou worden - even voor diegene die me kennen - doe maar wat lolligs - iets van great balls of fire..of "met de vlam in de pijp".

Maar het gaat niet om mij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Firestarter - The Prodigy
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is misschien niet een lied dat je elke dag hoort of iemand bekent voorkomt maar zeker wel mooi:
http://www.newgrounds.com/audio/listen/280843
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bed of roses
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat er om wat de overledene mooi vond.

Als het om jezelf gaat, zoek eens tussen al je muziek en cd's, welk nummer heb je altijd mooi gevonden en vind je nu nog mooi?

Is er een nummer waarvan je denkt, wanneer deze gedraaid wordt, wil ik graag dat ze aan me terugdenken op een fijne manier?

Doe vooral geen favoriet nummer van je pa of moe of beste vriend(in), dan krijgt hun lievelingsnummer ineens een heel ander karakter das niet leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou vooral nummers kiezen die de overledende ook graag luisterde en die ook speciale herrineringen oproepen aan de overledende.