Hoe los ik de vijandigheid op?

Ik heb een aanvaring gehad met wat kleinere en jongere mensen uit het dorp en een daarvan belde zijn broer die ouder was dan ik. Die heeft mij bedreigd en toen ben ik weggelopen om mijn broertje te beschermen. Sindsdien schelden al die kleinere jochies mij uit als ik langsfiets en die broer ook. Geweld kan ik niet gebruiken omdat ik dan nog meer problemen krijg met mensen in het dorp en praten is ook geen optie. Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ligt er wel een beetje aan waar die eerste aanvaring over ging. Als je het zelf niet hebt uitgelokt kan je zelf contact zoeken met die broer en aangeven dat je dit een heel vervelende situatie vindt. Op een volwassen manier een gesprek aangaan kan een hoop oplossen voordat er wat escaleert.

Vind je het zelf te bedreigend, bel dan even met de buurtagent. Groepjes hangjongeren zijn ze meestal wel bekend. Hangjongeren die overlast veroorzaken of waar klachten over zijn geweest, worden geregistreerd en er wordt contact opgenomen met de ouders. Je kunt bij de buurtagent aangeven dat je bang bent voor represailles en niet wilt dat zij erachter komen dat dit bij jou vandaan komt.
De jongens worden dan gewoon extra scherp in de gaten gehouden.

Bedenk je wel dat bedreiging en intimidatie vaak stoerdoenerij is voor de groep. De kans dat ze je ook daadwerkelijk fysiek iets aandoen is vrij klein.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als praten geen oplossing is, kun je die jongens het beste negeren. Als je je niets van hun scheldpartijen aantrekt, dan is de lol er snel af en zal het schelden op den duur vanzelf ophouden.

Je hoeft die jongens niet uit de weg te gaan, maar je moet ook niet de confrontatie zoeken. Dus: kijk de jongens niet aan, maar fiets met opgeheven hoofd voorbij. Dan ben jij de winnaar!
Pieter2011
12 jaar geleden
Als praten voor jou geen optie is, resteren er nog maar weinig mogelijkheden om het conflict/de vijandigheid op te lossen.

In de natuur geldt ofwel vechten..ofwel vluchten.

Ik vrees dat jouw enige mogelijkheid om de vijandigheden te ontlopen..vluchten is..

Dus probeer ergens elders een woongelegenheid te bemachtigen..zou ik zeggen.

Groet,

Ton