Is het altijd goed om te getuigen bij onregelmatigheden?

Of kun je zelf ook in de problemen komen? Ook al ben je nog zo onschuldig?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Tot mijn spijt moet ik zeggen dat dat niet altijd goed afloopt.
Je ziet dat aan de geschiedenissen van klokkenluiders; de overheid stimuleert dat je melding maakt van onrechtmatigheden maar vervolgens laat ze klokkenluiders vallen als die door hun onthullingen in de problemen raken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

't Is misschien wel goed; maar niet altijd verstandig... Jammergenoeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is altijd goed, je doet dan iets goeds en dat voelt goed...

Je kunt er niet door in de problemen komen als je het goed doet...

Ja ook al ben je onschuldig, zo onschuldig als wat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is volgens mij altijd goed omdat je je schuldig kunt voelen als je het niet doet.
Als jij onregelmatigheden constateert en je doet er niets aan zul je jezelf dat altijd blijven verwijten.
Het wel melden getuigt juist van een eerlijke en oprechte houding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik krijg de kriebels bij het woordje 'altijd'. Dan begin ik direct uitzonderingen te bedenken waarom het niet altijd zou zijn. Zo ook met deze vraag: ik ben zeker van mening dat je iets kunt bijdragen als getuige, als je tenminste daadwerkelijk iets gezien hebt.
Maar dat kan best wel eens betekenen dat je daardoor schade oploopt. Dat valt meestal van te voren wel aardig in te schatten hoor, maar bijvoorbeeld als je op vakantie in het buitenland bent en je bent getuige van een ongeluk, dan kan het zomaar gebeuren dat je het land niet uit mag omdat de procedures nog niet zijn afgerond. En dat kan erg vervelend zijn.
itsme