Meestal door overdaad. Als je iets te vaak doet, eet, ziet, meemaakt dan gaat het je tegenstaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Vaak door eerst tegen iemand of iets te hebben opgekeken en dan te beseffen dat deze persoon of deze zaak helemaal niet zo goed is.

Minder vaak doordat je iets van nature voelt; soms kun je iets echter vanaf het begin niet uitstaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
50% van de gevallen van aversie ontstaat door een traumatische ervaring.
Ook krijg je aversie van iets doordat je ervan walgt.
Angst is ook een bron van aversie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Aversie is afkeer van iets hebben. Te veel of te vaak iets negatiefs meemaken (op welk gebied dan ook ) zorgt ervoor dat je een afkeer van dingen krijgt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Door meerdere keren een vervelende ervaring te hebben met iets of iemand. Daarnaast kan aversie worden versterkt door negatieve ervaringen van bekenden met dategene waartegen je aversie hebt. De algemene publieke opinie kan je ook 'helpen' om tegen iets of iemand aversie te hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
heb net een aversie tegen je opgebouwd
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hoe?
Dat is dus de vraag.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
kweenie het gebeurde gewoon