worden de obligatiehouders ook 1 keer per jaar bijeen geroepen om te bepalen of de regering wel goed draait?

deze vraag omdat de bedrijven met al deze ellende failliet kunnen gaan en een regering niet.Maar als de bedrijven er niet meer zijn zouden er nog meer inkomsten van de regering wegvallen.Dus er klopt iets niet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee. Obligaties zijn iets anders als aandelen. Met aandelen koop je een stukje van een bedrijf en ehb je medezeggenschap. Met obligaties leen je geld aan de overheid, zonder dat je een stukje krijgt. Echter, hiervoor in de plaats krijg je een gegarandeerde return op je investering.