Waarom zijn vrouwen niet "groots"?

Mannen, ze zijn bij veel de baas.
De president van Nederland, Amerika, (meer presidenten ken ik ff niet.. :P)
De paus is een man, de pastoor bij jou kerk waarschijnlijk ook. In veel landen mag de man meer dan vrouwen. Maar waarom eigenlijk? Waarom niet andersom? Of gelijk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederland heeft geen president ,hoe kan dat dan een man zijn?

Antwoorden (6)

De vrouw is de baas binnenshuis, buitenshuis mag de man doen wat hij wil, als hij thuis maar buigt... De vrouw geeft niets om zaken buitenshuis, dus dat laat ze liggen en laat ze aan de man... vandaar...

Toegevoegd na 5 minuten:
Maar ik vind ze heel groots hoor, veel mannen kunnen daar echt niet en nooit niet aan tippen aan de grootsheid die ik zie in vrouwen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ik vind de paus niet bepaald "groots" en de mp van Nederland ook niet. Maar Zuster Teresa wel, en Florence Nigntingale, en Jeanne d'Arc en Madame Curie en Agatha Christie en de gezusters Brönte en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Maar wat is je vraag eigenlijk?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Indira Ghandi?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom mannen in sommige gevallen meer recht heeft dan vrouwen en waarom nooit andersom
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is precies zoals je zegt. In sommige gevallen hebben mannen meer recht; dat houdt in dat in sommige - andere -gevallen vrouwen meer recht hebben.
tja ,dat vraag ik me ook vaak af oorlogen zijn ook altijd gevoerd door mannen.Het komt al vanuit de oertijd mannen gingen jagen en zorgde voor het vlees.Mannen zijn vanuit hun "zijn" heersers ,tenminste dat proberen ze.Dit geldt natuurlijk niet voor alle mannen.Je hebt typische mannen beroepen,en gelukkig helpt de emancipatie ook een handje mee,dat er ook veel meer vrouwen bijv bij de politie gaan werken en in de politiek gaan meer dan heel vroeger.Dus wie weet komt er langzaam meer gelijkheid!Zou een mooi streven zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben toch vooral benieuwd naar welke "President" van Nederland je kent??

Hoe dan ook. Vaak wordt nog steeds van de vrouwen verwacht dat ze hun carriere tijdelijk op een lager pitje zetten als er kinderen komen en als die eindelijk op een leeftijd zijn waarop ze wat meer alleen gelaten worden, is het nog best moeilijk om de top te bereiken.

Toch zijn erook uitzonderingen. De belangrijkste politicus van Duitsland is een vrouw, die van IJsland ook.
De president van Ierland is een vrouw.
(en laten we onze eigen koningin niet vergeten :) ).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"de baas, de president van Nederland, Amerika, de paus, de pastoor......."

Vooropgesteld dat er, muv van de paus ook best wel vrouwen in zulk soort posities zitten, maar waarom zou een vrouw zich alleen maar 'groots' mogen noemen wanneer zij een dergelijke functie bekleed?

Wat is dan de definitie van 'groots'?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En Margaret Tatcher dan en Indonesie en ook India hadden resent een vrouwlijke president. Mannen geven denk ik meer om macht en status maar we komen er aan ;-)