Zijn er meer mannen of vrouwen op de wereld?

Dit vraag ik me al een tijdje af.
Wat is er nou meer?

(zie ook: http://www.goeievraag.nl/vraag/dier-aanwezig-aarde-moment.28909 )

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn iig wel veel vrouwelijke vrijgezellen. dus geen zorgen dus =)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als GV een afspiegeling is van de wereldpopulatie,zijn er meer vrouwn dan mannen op aarde!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat ze dat nog niet hebben geteld..
Want elk seconden komen er meer bij. dus dat is heel moeilijk om te bepalen. wie er meer zijn.. mannen of vrouwen.. Ik denk even..

Antwoorden (4)

Als de natuur zijn gang had kunnen gaan waren er nu 52% mannen en 48% mannen geweest. Helaas kon de natuur zijn gang niet gaan.
In grote delen van de wereld houden ze niet van meisjes.
Zodoende zitten we nu op 49.5% vrouwen en 50.5% mannen.

Toegevoegd na 8 minuten:
OOEPS! 52% vrouwen had in de eerste zin moeten staan.
Anders was het een saaie boel geworden :)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
52% mannen en nog eens 48% mannen? Dat is samen 100% mannen, waarmee binnen 100 jaar de wereldbevolking op 0 uitkomt... ;-)
AWM
14 jaar geleden
Dank je. Heb wat bijgetikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 overigens.
Meer mannen dan vrouwen. Helaas kunnen we tijdens de zwangerschap al zien waarvan we in verwachting zijn. In bv China mag men maar 1 kind, velen willen een jongen en laten een embryo dat vrouwelijk is weghalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je kijkt naar alle bevruchtingen, dan raken er iets meer vrouwen zwanger van een jongetje dan van een meisje.

Daarvan worden iets meer zwangerschappen van een meisje voldragen, dan zwangerschappen van een jongen, net genoeg om de balans door te laten slaan: er worden een paar procent meer meisjes geboren dan jongens.

Maar zoals in een eerder antwoord al is gezegd: in grote delen van de wereld is het een groter risico om eem meisje/vrouw te zijn dan om een jongen/man te zijn. Daardoor zijn er ter wereld iets meer mannen dan vrouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan je niet zomaar weten..
Elke seconde komt er een nieuwe bij..