Waarom vinden wij (nederlanders) belgen dom?

Over elk volk worden wel grapjes gemaakt, maar waarom dan dat de belgen dom zouden zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11.1K

Het beste antwoord

Omdat ze dat ook zijn... Tenminste volgens Richard Lynn van de Universiteit van Ulster.

Wij Nederlanders hebben een gemiddeld IQ van 107 de Belgen respectievelijk 99.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Omdat belgen ons erg zuinig vinden,er is ooit in de 70 jaren een boekje gemaakt met moppen over de zuinigheid van de nederlander....de nederlander heeft zich nog al aangesproken gevoeld daarover en sinds dien vinden wij ze dom.Zo is het mij ooit uitgelegd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1, deze vraag is al gesteld.
2. Dit is omdat Nederland aan Belgie grenst. In Nederlandse grapjes zijn Belgen en Duitsers het meeste slachtoffer, andersom net zo. In Belgie maken ze grappen over Nederlanders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het onze buren zijn, en omdat het leuk is om af te geven, door hen als dom te bestempelen, worden wij als Nederlander slimmer en elke Nederlander gaat me dan gelijk geven... En gelijk krijgen van een ander is wat ik het liefste wil...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1. Ik vergeet telkens dat jij deze vrouwelijke avatar bent... Ik vind het trouwens prachtig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is nou eens een echte doorkijkbikini...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad. Was je teleurgesteld dat je niet onder zat wat je eigenlijkhad gedacht? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, het is zo als het is... Ik durfde de foto niet origineel te plaatsen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL
Omdat Nederlanders vooroordelen hebben. Net zoals wij Belgen dat ook hebben over Nederlanders. Niet meer en niet minder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat doen wij om ons zelf slimmer te laten lijken! Maar dat zijn we beslist niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
België is lang een wat achtergebleven gebied geweest. Alles wat maar een beetje verstand had koos voor het protestante Noorden. Ook nu nog is België meer gericht op weetjes en feiten. Dat komt dom over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er komt een dronken belg bij een schiettent, zegt die belg
ik wil een keer schieten voor de hoofdprijs
. Dus die belg schiet,en precies in de roos !! dus die belg krijgt een klein schildpadje. Een uur later komt die dronken belg weer bij die schiettent en wil weer schieten voor de hoofdprijs dus hij schiet weer en weer precies in de roos... En weer een uur later komt hij weer langs, schiet weer in de roos en de eigenaar zegt
nou ik weet het niet meer hoor, maar je mag uitkiezen!
zegt die dronken belg
doe nog maar zo\'n gevulde koek !!!