Wat moet ik op de envelop schrijven als ik een kaart naar de buren wil opsturen terwijl ik niet weet hoe ze heten?

Ik wil dus kerstkaartje opsturen alleen weet ik hun namen niet... Dan maar gewoon> aan de buren (naam straat+huisnr) ????

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oei......de achternaam niet weten ; da's wel lastig.
Gewoon zelf door de bus gooien ?
Aan de bewoners van dit pand ?
Alleen voornamen en dan het adres ?
Amadea
12 jaar geleden
Als ze al lang op dat adres wonen kan je hun naam opzoeken via http://www.voelspriet.nl/persoon/achternaam/stap3achternaam.htm

Het beste antwoord

Gewoon aan buren van (straatnaam+nummer) kan gewoon ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

je kunt even bij hun huis kijken of daar een naamplaatje hangt, anders zet je niets op de envelop en doe je de kaart zelf in de bus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is altijd leuk om je buren te leren kennen, ga een bakje koffie bij ze doen! Gegarandeerd dat je wat meer over ze leert kennen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je hun adres of telefoonnummer niet googlen? Misschien staat daar hun naam bij. Anders gewoon "mijnheer en mevrouw" en dan hun achternaam, die waarschijnlijk wel op de bel/brievenbus te vinden is.

Als je echt hun familienaam niet kunt vinden, kun je altijd de envelop gewoon in hun bus doen! Of persoonlijk afgeven, met een gebakje of wat bonbons. Misschien wordt je gelijk op de koffie uitgenodigd, en dan kom je vanzelf hun namen wel te weten :)

Toegevoegd na 1 minuut:
Oeps... Schaamte om de dt-fout :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je het niet gewoon in een witte envelop doen... Zo kreeg ik ook een kaart van de buren,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb aan onze nieuwe buren een kaart gestuurd met: beste buren/mensen, wij wensen jullie ......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik steek bij alle buren zelf een kerstkaart in de bus. Gewoonlijk schrijf ik hun voornamen op de envelop, maar als ik de naam (nog) niet weet schrijf ik gewoon: "Aan de nieuwe bewoners". Altijd succes én kaartjes terug :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou persoonlijk bij de buren een kaartje in de bus duwen met het opschrift ,,voor de buren,,. Ik zou wel als afzender jullie namen op het kaartje vermelden met huisnummer en eventueel je telefoonnummer.
Nu maar afwachten hoe het verder loopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou op een dergelijk kaartje zetten:
'Aan de buurtjes van ( b.v.) nummer acht' en als afzender je voor- en/of achternaam alsmede jouw adres plus je huisnummer, zodat zij in elk geval weten van wie die kerstwens afkomstig is en ook meteen weten hoe jij heet.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon niks en aan de binnenkant: ik/we wens(en) je/jullie prettige feestdagen en gelukkig nieuwjaar.

Groetjes pietje van nummer 6.