Waar poepten neanderthalerbabys in?

gebruikten ze dierenhuid?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dacht dat Neanderthalers eieren legden en dat de jongen meteen volwassen waren?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lees eens Clan of the Cave Bear, van Jean Auel - er gaat een wéreld voor je open !!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een fantasiewereld natuurlijk, maar wel een zeer goed gefundeerde, onderbouwde, sterke en geloofwaardige fantasiewereld. Die dame heeft meer gebruikt dan haar dikke duim alleen ; superboeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AH, de Stam vd. Holenbeer. Ik ken dat nog van vroeger ! Ik zal hem eens herlezen. Staat er daar iets over in ?

Het beste antwoord

Wij zijn natuurlijk zo gewend aan het gebruik van luiers, dat we ons niet voor kunnen stellen dat je met een baby de boel een beetje aan kant kunt houden in en om het huis zonder. Maar als je kijkt naar wat er nog aan natuurvolkeren is (en overigens ook heel veel 'ontwikkelde' volken die nog niet massaal zijn overgestapt op de pampers) zie je dat dat geen enkel probleem is.

Naast het niet gebruiken van luiers, slapen deze babies in de regel ook niet in hun eigen bedje, maar zijn ze 24/7 bij de moeder of een vervangende verzorgster. Hierdoor is de band tussen moeder en kind niet alleen heel sterk (wat hij zonder ook kan zijn trouwens, hoor), maar kent de moeder ook heel goed alle bewegingen en het ritme van de baby.

Voor een baby gaat plassen of poepen, maakt hij bepaalde geluiden en bewegingen die de moeder al heel snel uitstekend leert herkennen. Ze kan hem dan even van zich afhouden, laten leeglopen en weer terug dragen. Zo worden moeder en kind samen al heel snel 'zindelijk'. Bovendien hangen bij een baby voeding en spijsvertering heel nauw samen, zodat je eigenlijk vanaf het begin al een hoog succespercentage hebt.

Neanderthalers zullen naar alle waarschijnlijkheid - omdat ze holbewoners waren - soortelijke methoden hebben gebruikt. Mensapen pakken het weer heel anders aan ; die doen niet aan zindelijkheidstraining, ook niet voor volwassenen, en laten hun leven lang alles gewoon lopen. Maar dat komt omdat het geen holbewoners zijn en zich dus niet druk hoeven te maken hun eigen 'nest' te bevuilen. En vies vinden ze het blijkbaar ook niet, want in dierentuinen hebben ze wel 'huizen' (nacht/slecht weer hokken) die ze naar hartelust onder plassen en poepen zonder er ook maar een seconde naar om te kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

in de lucht en op de grond...

Nee hoor een opening...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zal iets op bedacht zijn,misschien werden ze bijvoorbeeld gedragen in een buidel en werden daar bladen in gelegd om de ontlasting op te vangen.
En misschien zo ook voor de plek waar ze sliepen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In hun neanderthaler sabeltandtijgers bont luiers! Ben er niet bij geweest,zo oud ben ik nu ook nog niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 maar het scheelde niet veel ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan me nog wel de dnosauriërs herinneren!
Hoe doen ze het in China? Gewoon keurig netjes op de grond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, was even wennen, toen ik voor het eerst in China kwam...Al die babies met blote onderlijfjes, en het was zo koud buiten.....Maar de restaurants ed. waren toen ook nog niet verwarmd, gewoon je jas aanhouden..dus die kindjes zullen die koude billetjes wel gewend zijn. Ik denk, dat ze ook eerder zindelijk werden dan onze kinderen, die vaak op hun 3e nog in de Pampers rondwandelen....+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op hun derde ?? Sommige nog met hun vijfde joh !
kan een doek of een lap stof zijn geweest in de vorm van een luier waar ....daarna werd het begraven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op de grond. Zie apen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt je baby in een draagdoek van dierenhuid. Hij begint te bewegen zoals wanneer hij moet poepen. Je haalt de baby uit de draagdoek, houdt hem een eindje van je af tot hij gepoept heeft, en legt hem weer terug.