Mijn vriend is gewelddadig en zit nu vast. Hoe kan ik de relatie veilig uitmaken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe lang zit hij vast?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hé, Willem stond net toch nog bij de antwoorden? Waarom de verplaatsing naar de reacties, dit is toch gewoon een antwoord?

Antwoorden (10)

Als hij geweldadig naar jouw toe is kan je naar een blijf-van-mijn-lijf huis (http://nl.wikipedia.org/wiki/Blijf_van_mijn_Lijf)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veilig uitmaken? Als hij echt geweldadig is blijf je toch een risico lopen. Toch zou ik dat risico nemen, want je wilt hier niet je hele leven aan vastzitten, lijkt me. Is hij ook geweldadig naar jou toe?
Als hij nu vastzit, lijkt me dit het moment. Ga naar de bezoekregeling en vertel het hem. Volgens mij zijn er dan voldoende mensen in de buurt om je te beschermen.

Ik zou niet voor papier kiezen want die brief kan hij herlezen en herlezen en steeds bozer worden. De agressie loopt en en hij kan het niet kwijt. Dat lijkt me gevaarlijk.

Dan is de vraag hoe geweldadig hij is en of hij je zal (laten) achtervolgen. Ik zou voor de zekerheid het adres van een blijf van mijn lijfhuis opzoeken en vrienden en kennissen inlichten dat je bang bent voor represailles..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In feite kan je dit niet. Als je je serieus zorgen maakt dat hij hardhandig gaat worden:

Handig is wellicht om het op een publieke plek te doen, bv een cafe waar wat mensen zijn. Zorg er voor dat er een aantal vrienden ook in de bar zijn, het liefste mensen die hij niet kent.. Gewoon op de achtergrond aan een tafeltje. Die kunnen in geval van trouble inspringen.

uiteraard loop je het risico dat hij op een later moment 'een reactie geeft'. Ik vrees dat er niets aan te doen is.

Zorg er voor dat je geen verwijten ed maakt bij het opbreken. Het zal wellicht al moeilijk zijn om het te accepteren. Persoonlijke verwijten maken dat risico alleen maar groter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel snel je biezen pakken nu hij vast zit en een veilig adres zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe lang duurt deze relatie al?"
heeft hij een vermoeden dat je er mee wilt stoppen?
wijs hem op zijn gedrag en laat zien dat je er zo geen zin meer in hebt op deze manier.
als hij geweldadig naar jou toe is dan is er al geen liefde meer want degene waar je van houd wil je toch geen pijn doen.
eenmaal in de gevangenis voelen ze zich zielig en zal je overstelpt met brieven worden over,dat hij zo'n spijt heeft en hoeveel hij van je houd.
1maal buiten de muren van het gevang zal alles weer van voren af aan beginnen met de gewelddadigheden.
het is een kwestie van knopen doorhakken en doorzetten.
sterkte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het veilgste is om nu het uit te maken, want ze zullen je nooit alleen laten met hem en er zullen zeker 1 a 2 mensen zijn van de beveiliging (bewakers). En als hij vrij komt kan het heel erg gevaarlijk zijn om het dan tegen hem te zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Accuut hulp zoeken en van te voren kijken wat je moet doen en waar je terecht kan. En niet bij vrienden in huis. Gelijk een ander mobielnummer nemen , want geloof me als ze echt gewelddadig zijn willen ze wraak en weten ze je te vinden. En jou niet dan zijn het wel je ouders of iemand anders. Dus eerst voorbereiding treffen en dan pas actie ondernemen en doe dit zeker niet alleen. Je kan een advocaat bellen en krijg je gratis advies of de politie. Je kan ook contact opnemen met de bron hieronder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je vriend gewelddadig is, ben je hem niets schuldig. Ook niet om het op een nette manier uit te maken. Waarom zou je jezelf verder in gevaar brengen door nog contact met hem te zoeken?

Hij is nu niet belangrijk, *jij* bent belangrijk. Het gaat er niet om om het uit te maken, maar om weg te komen uit je onveilige situatie. Het is niet eenvoudig om te ontsnappen aan een gewelddadige en waarschijnlijk geobsedeerde partner, daders gaan meestal op zoek naar hun ex-partner.

Ik raad je daarom aan om hulp te zoeken bij een organisatie die hier ervaring mee heeft. Via de website www.huiselijkgeweld.nl kun je zoeken waar bij jou in de buurt zo'n hulporganisatie zit. Neem direct contact met ze op en leg je situatie zo volledig mogelijk uit. Zij kunnen je waarschijnlijk beter advies geven dan wij allemaal bij elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon wegblijven en nooit meer iets van je laten horen... En nooit meer dezelfde vergissing maken, jij redt de mensheid niet door je op te offeren aan iemand die gewelddadig is...

Zo zit dat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
probeer als je het kunt via de huisarts een verwijzing te krijgen naar een professional.Het doel is dat jij je veilig en zeker voelt bij alle stappen die je wil zetten.Sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom via de huisarts? In een later stadium is een psycholoog misschien een goed idee, om te voorkomen dat ze vaker in dezelfde val trapt, maar op dit moment moet ze toch vooral gewoon maken dat ze wegkomt? Voor de professionals die daarbij helpen, heb je geen verwijzing van de huisarts nodig.