Hoe kan ik helpen tegen dierenmishandeling?

Ik ben helemaal tegen dierenmishandeling, en wil iets doen om te helpen.
Het enige probleem is dat ik van mijn ouders niet maandelijks mag storten omdat ik niet meerderjarig ben.
Dus financieel kan ik niet echt iets doen...
Ideetjes over wat ik wel kan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (6)

Vrijwilliger worden in een dierenasiel is dan misschien iets voor jou
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zaterdagen hoef je toch niet naar school?
ik zou me wat meer focussen op dierennood in z'n algemeenheid.
ik weet je leeftijd niet, maar mogelijk ben je welkom op het asiel.
dan is je hulp veel tastbaarder dan geld storten.
succes ermee!
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
oh dat is balen joh!
misschien volgend jaar?
zo ver zal het toch niet zijn?
Misschien heb je een asiel in de buurt waar je kan helpen? vaak zitten daar ook dieren die aandacht en liefde nodig hebben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wees zelf gewoon goed voor dieren die je tegenkomt. Geef honden geen bonbons, en laat ze op tijd uit. Geef katten op tijd een schone kattenbak, en geen melk (krijgen ze diarree van). Laat je paard lekker in de wei lopen, en verzorg hoeven, huid en haar goed. Enz.

Dan ben je een voorbeeld voor anderen. En waar je geweld tegen dieren tegenkomt, zeg er wat van. Dieren verdienen ook ons respect. Zij zijn ook schepselen.

Maar: we moeten niet overdrijven. De natuur zit zo in elkaar dat sommige dieren prooien zijn van anderen. Daar moeten we niet zielig over doen. Natuur is hard.
Onnodig geweld moeten we voorkomen, wij als mensen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt in dit jaargetijde thuis al beginnen door de vogels met wat bijvoeren de winter door te helpen. Verder kun je alert zijn op misstanden die er met dieren gebeuren en als je iets ziet wat niet door de beugel kan maak er bijv. een foto van als je een mobieltje hebt. En heb je iets gezien doe er dan ook aangifte van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf doneer ik niet. Er blijft teveel aan de strijkstok hangen en er gaat veel te veel geld naar organisatiekosten.
Wat je zou kunnen doen, is spullen inzamelen en dit schenken aan goede dierendoelen. Je kan bijvoorbeeld voer voor honden en katten kopen en dit schenken aan een asiel. Zelf zamel ik spullen in, en als ik voldoende bij elkaar heb, verstuur ik het naar een asiel in het buitenland, of bezorg het er als ik op vakantie ga. Op deze manier help je direct de dieren, en door dit te doen maak je een vuist tegen dierenleed. Kijk maar eens op m'n site.
Heb een ex-zwerfkitten geadopteerd, gaat nu prima met hem. En heb nu een egel in huis, een opvangertje via de egeltelefoon. Deze dieren hebben het nu ontzettend moeilijk, en kunnen ook alle hulp gebruiken. Zo geef je directe hulp aan dieren, en ben je ook het meest betrokken. En... het is erg leerzaam.
Begin bijvoorbeeld dan ook een site of weblog en maak mensen duidelijk waar je dan mee bezig bent en vraag hiermee aandacht voor dieren. Misschien steunen je ouders met dit idee?