Lijkt het alsof er steeds meer mensen aanslagen plegen of is het nu meer in het nieuws?

Je hoort in het nieuws steeds vaker dat mensen aanslagen plegen. Noorwegen, Italië, Luik.

Klopt het dat steeds meer mensen een aanslag plegen of komt het nu vaker in het nieuws waardoor de indruk word gewekt dat er meer aanslagen worden gepleegd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Worden er meer aanslagen gepleegd? nee, er zijn haast wekelijks aanslagen in Afghanistan etc.
Worden er meer aanslagen in Europa gepleegd? ja, bijvoorbeeld breivik in Noorwegen, en vandaag de aanslag in luik.

omdat het in Europa is, komt het in het nieuws.
in Afghanistan komt alleen een aanslag met veel doden of een opmerkelijke aanslag in nieuws