Wat zouden we kunnen missen in huis, het verkopen en met dat geld een ander mee helpen?

Ons huis staat vaak volgepropt met belangrijke, onbelangrijke dingen.
Als we even rondlopen en in wat kasten en zolder kijken, hoeveel spullen we wel hebben maar nooit gebruiken.
Wat zou je kunnen en willen missen om van de opbrengst een ander te helpen?
Stel er is een enorme ramp gebeurd in het midden van ons land en duizenden mensen hebben niets meer, maar in onze huizen staat genoeg.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ed, ik voel weerstand bij jouw vraag.

Dat komt omdat je wilt verkopen en dat geld wilt geven aan de ander.
Het idee is goed, maar niet efficiënt.
Want is jouw verkoop deal een goede deal.

Stel iemand is dakloos en hebben slechte kleding.
Jij hebt nog een broek en een shirt. Wil je die gaan verkopen zodat die ander van het geld een nieuw broek en shirt kan kopen.
Met verkopen en kopen gaat er altijd een marge verloren.

Beter is in mijn ogen om diegene spullen te geven. Die kunnen ze dan of zelf houden, of ruilen voor iets wat ze wel nodig hebben, of verkopen voor het geld wat ze nodig hebben.
Je kan ze hierbij ook helpen en ondersteunen.

----

Alles in mijn huis in overbodig. Behalve de kleren op mijn lijf en zo hier en daar een maaltijd om te eten. Een beetje warmte wordt het alweer wat luxer.
Voor de rest is alles materialistisch en heeft niet veel te maken met pure overleving. Meer met het gemakkelijker maken in je leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi eerlijk antwoord +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik verlang nog wel eens terug naar de tijd dat er op onze philips radio nog alleen hilversum 1 en 2 was.
Je luisterden naar een hoorspel en dronk een kopje thee . Daarna ging het mis , we moesten ons gaan ontwikkelen maar zijn armer geworden, veel armer.
Misschien dat ooit een zonne uitbarsting al onze electrische speeltjes vernielt ,even weer terug naar af.

Andere antwoorden (17)

Waarschijnlijk staan er in heel veel huizen meerdere televisies en computers. Wanneer je dat terugbrengen naar max 1 televisie en 1 pc kun je al een hoop geld krijgen door het te verkopen.
Hetzelfde geldt voor mobieltjes, ik neem elk jaar een nieuwe mobiel en verleng mijn abbo. Al mijn oude mobieltjes liggen dus ergens in een kast. Kan misschien nog wel wat opleveren.
Ook boeken die we gelezen hebben, films die we gezien hebben kun je allemaal verkopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het enorme teveel aan kleren in huis! Mijn dame en ik houden dan ook regelmatig opruiming in onze kleerkasten. Alle kleding die nog goed is,en dat is zo goed als alles gaat naar Polen. In het geval van die ramp waar jij aan refereert gaat het daar natuurlijk heen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
goed dat jullie het kunnen, ik ben een hamster :s
Het klinkt misschien heel egoïstisch (maar dat ben ik absoluut niet), ik verkoop helemaal niets voor een dergelijke ramp. Maandelijks haalt de overheid al meer dan de helft van mijn salaris af, dat lijkt me ruim voldoende bijdrage om in dit soort situaties de boel er weer bovenop te helpen.

Mijn broer was hulp bij de Enschede ramp en zag dat sommige mensen drie nieuwe koelkasten inlaadden omdat er een enorm gebrekkige registratie was. Moet ik dan mn spullen verkopen?

Toegevoegd na 43 seconden:
Het is wel een erg goede vraag overigens.
14 jaar geleden
Als die ramp in het midden van het land plaats vind, staat er in mijn huis waarschijnlijk niets verkoopbaars meer....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn 2e computer,tv,sterio,er kunnen enkele vitrine kasten weg,en een hele partij boeken,verzameling porselein,tevens vanuit mijn voorraadkast een compleet pakket levensmiddelen,en nog een partij klokken,de 2e koelkast en de 2e diepvries.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor dat doen we niet... Ons huis is nog leeg van de vorige ramp...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Das nou de tweede keer in 3 minuten dat ik om een antwoord van jou moet lachen (in de hoop dat het als zodanig bedoeld is). +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@paulus811... Niet verder vertellen hoor hier, maar daar doe ik het voor, als anderen moeten lachen om mijn gekheid... (en ik meen dat werkelijk, want ik ben feestelijk gestoord, dat zie je toch meteen...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
F & G zitten dicht bij elkaar..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Nickelangelo... it was on purpose of course, XiniX makes no mistakes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@xinix, lol.. +1
Oude boeken waarin jij je verveelt die toch duur zijn, of jassen die te klein zijn maar nog in goede staat, spullen die overbodig waren bij een verbouwing die je niet gebruikt hebt.. Zo kan ik wel even doorgaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga mijn hele huis na op zoek wat ik niet meer gebruik. En heb altijd van alles teveel, en is mijn huis nooit opgeruimd.

Andere mensen gooien soms leuke dingen zo maar op straat en ik zie er weer wat in en neem het mee naar huis. En heb menigmaal andere mensen voor niets gratis blij gemaakt. En ben ook nog gek genoeg als ik weet dat er bijv, bij een ramp een groot tekort is aan handdoeken dat ik deze ook nog koop als ik ze zelf niet zou hebben.

Wat ik kan missen, een tv, kleding, oude mobieltjes, schoenen, speelgoed, boodschappentassen, extra beddengoed
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger zou ik volmondig zeggen: "Mijn zusje".
Ze zou niet veel geld opleveren, maar een enorme besparing opleveren. Als ik kijk aan hoe hoog de verwarming van haar altijd aanmoest (ze had nog nooit gehoord van het dragen van een trui in de winter), hoe goed ze was in deuren open laten, lichten laten branden en dergelijke....
(en ze is goed in poetsen en kan daarmee mensen helpen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oh erg hoor, hoop dat je nu beter met haar kan opschieten +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heej, ik heb nergens gezegd dat ik vroeger niet goed met haar kon opschieten, ik zei alleen dat het veel geld zou hebben bespaard! (om eerlijk te zijn: ik kon vroeger beter met haar opschieten dan nu... zij is er niet vrolijker op geworden sinds ze op zichzelf woont) (wel heeft ze tegenwoordig eerder een trui aan dan de verwarming hoog en ook de lichten blijven niet meer branden :P Verstand komt met de jaren )
Mijn broer. Hierbij gratis af te halen? Ok vooruit, je krijgt een euro toe voor die hamburger bij de Mac!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan weten jullie alvast iemand bij wie je het kwijt kunt..... bij mij namelijk want als het in het midden van het land is dan is er grote kans dat ik niets meer in huis heb.

Mocht het echter in het noorden of het zuiden gebeuren...heb eerlijk gezegd niet veel in huis wat overbodig is. Mag ik ook gewoon geld geven?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We hebben vrijdag hier grote opruimdag gehad van kleding , schoenen, huisraad..pf..
Vier vuilniszakken en een weekendtas waar ook weer tassen in zaten !!!
We brengen die spullen hier naar de 2Switch, en lopen daar altijd ook weer even doorheen, vooral (oude) interessante boeken èn echt oude Donald Ducks, voor €0,20 p.s neem ik die dan weer mee :-))
Heerlijk, zo'n opruimwoede, breekt zo lekker de week :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
breekt zo lekker de week humor..... +1 dan begint de week zo lekker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, echt wel, dan ga ik weer even in de kasten kijken, weet je wel, even de deuren open en kijken hoe 'leeg' hij is geworden !!
Hoe alles weer een beetje op 'herfst' hangt, zomergoed naar achter, zo zie je weer wat je ( nodig) hebt hihi..
Als het echt nodig zou zijn, zou ik alles kunnen missen, als ik maar een goed bed en wat makkelijke kleren overhoud.
En een stapel boeken en de computer is wel redelijk onmisbaar geworden. Maar verder.... je huis meestal gevuld met veel overtollige zaken.
Ik heb in mijn leven al heel wat weggegeven in dat opzicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Eddijst;

Ik herken hier wel iets in. Wij zijn niet echt impulskopers, maar ook bepaald geen weggooiers. Het gevolg daarvan is dat we af en toe weer eens flink door de bewaarbergen heen moeten. Als er dan spullen zijn die goed, netjes en bruikbaar zijn laten we die ophalen door een stichting die een aantal kindertehuizen en scholen heeft geadopteerd in Roemenië en op Cuba. Weggooien is wel zo makkelijk. Maar bewaren is nog makkelijker....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou wel wat kunnen missen om anderen te helpen.
Maar dat doe ik al gemiddelde 2x per jaar.
Bij de grote opruiming in het voor en najaar doe ik alles wat ik niet nodig heb weg. En ik kom steeds weer wat tegen... Hoe, geen idee?
Alles wat ik niet meer nodig heb en geen afval is (kom ook nog wel lege verpakkingen tegen) gaat naar mensen die het kunnen gebruiken.
De kringloopwinkel is altijd erg blij
Maar ziekenhuizen en vrijwilligersinstanties zijn weer erg gelukkig met knuffeld en speelgoed.
Alles gaat ergens naartoe, er ik krijg er een enorm goed gevoel voor terug.
Geld... ik wil er geen cent voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn veel spullen die ik zou kunnen missen, omdat ik niet snel iets weggooi. Kleding, schoenen, boeken, etenswaren ... als er een ramp gebeurt wil je toch je medemensen helpen?
Je zou toch ook willen dat jij geholpen wordt als het jou overkomt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat ken ik ik heb twee dvd spelers die ik niet gebruik
twee tv's die ik niet gebruik
een strijkijzer die oud is maar niet kapot
kleding
een oude computer
lampen
sieraden
boeken
van alles en nog wat .. sjeetje ik bewaar alles!