Hoeveel Nederlanders kopen een oudejaarslot?

hoeveel Nederlanders doen mee aan de oudejaarstrekking van de staatsloterij?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Dit zijn de cijfers van vorige jaren:
2004: 4,8 miljoen (uitverkocht)
2005: 4,47 miljoen
2006: 4,79 miljoen
2007: 4,65 miljoen
2008: zie toelichting
2009 4,8 miljoen
2010 4,5 miljoen

Exacte cijfer 2008 is onvindbaar. Wel dit bericht:
Op 26 december 2008 meldde de staatsloterij dat er 4 miljoen waren verkocht, en verwachtte in de resterende dagen alle nog beschikbare (5 miljoen) loten te verkopen.

http://www.verstuurpersbericht.nl/456-run-op-oudejaarsloten-oudejaarsloterij-staatsloterij/
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/285373/Staatsloterij-verkoopt-45-miljoen-oudejaarsloten.htm

Wat het in 2011 zal zijn weten we nog niet. Je ziet een dipje in 2010. Toen werden er minder loten verkocht dan het jaar daar voor.

Voor dit jaar zul je het zelf in moeten schatten. Als je denkt dat door de kredietcrisis, mensen minder snel geld hieraan zullen besteden, dan worden het er minder dan 4,5 miljoen. Maar je kunt ook denken, dat mensen juist nu, in wat financieel slechtere tijden, juist meer bereid zijn de gok te wagen om schatrijk te worden. Dan worden het er zeker weer 4,8 miljoen.