Hoe kun je zo stil mogelijk door het huis lopen?

Hallo,

Ik slaap op de bovenste (2e) verdieping.En elke keer als
ik wakker wordt maak ik blijkbaar veel lawaai. Iedereen
in het huis raakt daardoor geïrriteerd. (omdat ik ook
meestal als eerste wakker ben). Dus hoe kun je zo stil mogelijk door het huis lopen? (naar boven en naar beneden).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.3K

Het beste antwoord

Haha ik dacht dat je wilde binnensluipen als je te laat thuis was ofzo!

Maar goed, sokken of blote voeten maken het minste geluid. Sloffen hoor je juist beter, naar mijn ervaring, die tikken een beetje. Verder kun je scharnieren oliën, deuren zachtjes dichtdoen ipv ze op een kiertje te laten staan, anders klapperen ze, en je kunt als je de deur open doet, de klink niet loslaten tot je hem weer dichtdoet, spaart weer geluid.

Je kunt ook de traptreden testen en degenen ontwijken die het meeste kraken, en dicht tegen de muur aan lopen, ze kraken het minst aan de zijkanten ;) Kan ook als je parket hebt trouwens. En natuurlijk niet te enthousiast uit bed springen, ook niet stampen etc. Ook gordijnen en lamellen niet met een ruk open of dicht doen, en lamellen zullen minder klapperen als ze open zijn, bij weinig wind dan. Als je op een lattenbodem slaapt, je bedscharnieren smeren, mochten ze kraken.

En als dat allemaal niet helpt, woon je vast bij lichte slapers :O
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Op sloffen of dikke sokken,

Olie de deuren zodat ze niet piepen.

Leg spullen die je nodig hebt savonds vast naar beneden scheelt op en neer lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met bijvoorbeeld dikke wollen sokken. Of met dikke sloffen. En gewoon heel rustig lopen. Maar het ligt er natuurlijk ook aan of je vloer kraakt waar daar kun je zelf niets aan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zorg voor isolatie op de vloer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook nog proberen om 'licht' te lopen. Sommige mensen zetten hun voeten plat neer of zetten veel kracht op hun hakken met neerzetten. Je kunt dan proberen om eerst je voorvoet neer te zetten en dan pas je hak te laten zakken. Dit houd je niet een hele dag vol maar het gaat alleen om 's ochtends vroeg toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste kun je op blote voeten..en daarbij op je tenen lopen.

In de tenen zitten de meeste gevoelszenuwen van de voet en dus voel je daarmee het sterkst of je de grond raakt.

Je kunt je aldus zo stil als maar mogelijk is door het huis voortbewegen.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Buiten boven aangehaalde tips: leg dik vast tapijt.