Ik wil degene die mijn iphone kapot heeft gegooid achterhalen, hoe moet ik dit doen?

Hij had zijn gegevens in m'n iphone gezet alleen had ik niet zijn nummer, want dat wist hij niet, maar het nummer van een vriend van hem. Ik weet in welke straat hij woont, hoe oud hij is en heb foto's van hem.
Hij wilde mijn iphone niet meer teruggeven, we stonden even in een bunker (ik kende hem overigens niet heel goed maar had al eerder een hele dag met hem gechilled) hij werd boos en gooide mijn iphone met een enorme klap op de grond, die alles was gebroken (ook intern).
Nu weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen... Gewoon naar het politie bureau gaan en dan hopen dat ze hem vinden? of zelf naar hem opzoek proberen te gaan?
Het enige wat ik van hem wil is dat hij de schade vergoed.

ik hoor het graag!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

Je kan naar de politie gaan en aangifte doen van vernieling.. Dan kan de dader ook strafrechtelijk vervolgt worden. Het is even de vraag of je het kan bewijzen. Als jij zegt dat hij dat gedaan heeft maar hij ontkend dan kan de politie hem niks maken. Wat ik zelf zou proberen is om een brief te schijven met daarin de mogelijkheid om het bedrag gelijk aan je telefoon te vergoeden. En te vermelden dat als wij weigert jij verdere juridische stappen onderneemt. Je hoeft dat natuurlijk niet te doen maar een nette nederlandse brief met veel juridische termen maakt iemand vaak wel een beetje bang en wie weet betaalt hij! S6:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt de persoon die jouw eigendom heeft vernield op de eerste plaats schriftelijk aansprakelijk stellen en een termijn stellen waarvoor hij de schade moet voldoen. Je kunt hierbij dreigen met juridische stappen.
Reageert hij hier niet op dan stap je naar het politiebureau en gaat aangifte doen van vernieling van je eigendom zijnde jouw iphone.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vertel het verhaal aan jouw ouders en laat hun met zijn ouders (ze kunnen gewoon langs gaan en aanbellen) het uitzoeken. Waarschijnlijk vergoed de verzekering van de ouders van die jongen het gewoon. En anders aangifte doen van vernieling bij de politie en ze aansprakelijk stellen met een brief (ook weer door je ouders, want ik neem aan dat jij nog geen 18 jaar bent)