Wat is het tegenovergestelde van 'pauper'?

Pauper is een arm persoon met goedkope kleren, meestal een oude trainingsbroek en versleten schoenen.
ALLE STEREOTYPEN DAARGELATEN.

Toegevoegd na 11 minuten:
Als je iemand een pauper noemt, draagt dat ook de betekenis: hij heeft een mislukte stijl, merkloze of met nepmerken bedrukte kleding, zich op een vreemde/ongebruikelijke manier gekleed. Je kan, spijkerbroek-met-blouse-dragend, bijvoorbeeld gothic of alternatief geklede mensen pauper noemen. Dan is Rijkaard niet correct.

Toegevoegd na 31 minuten:
Betreft de betekenis: dit is de betekenis onder middelbare scholieren en studenten. Dat verschilt nogal eens van de woordenboekdefinitie. En anders wil ik het tegenovergestelde van mijn eerste toevoeging weten.

Toegevoegd na 8 uur:
Ik zou bovenstaande verwijderen als het kon
Definitie pauper: ook commerciele zenders, voetbalsupporters, goedkope of lelijke spullen of kleding krijgen allemaal bet tag 'pauper'; wat een pauperwinkel, deze zender is echt voor paupers, die pauper draagt echt pauperkleding.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.6K

Het beste antwoord

Een eeuw geleden werd dit een dandy genoemd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Rijkaard......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kakker bijv
12 jaar geleden
Als je aan een woord als "pauper" je eigen definitie hangt, is er geen voor jou geldige antoniem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iemand die zich niks aantrekt van mode, noem jij dus een pauper.

Dan is het tegenovergestelde:
Een blitser, of een blits type.
Een hipper
Een trendy
Een coole.
Een bij de tijdse.
Modegevoelig of trendgevoelig.
Modebewust.

Ook wel: een meeloper.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
" Meeloper" is conform de defintie van vraagsteller voor pauper absoluut het enige dat als tegenpool in aanmerking komt ; die definitie klopt dan ook van geen kanten. Dikke plus dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik realiseerde mij later dat, als vraagsteller het woord pauper als scheldwoord gebruikt, dat ie dan als tegenovergestelde ook een scheldwoord zoekt.
Dat zou ook nog "patser" kunnen zijn.
Of "fat" ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Douweziel, dat zegt veel meer over jou dan over de gemiddelde 'pauper'.
In het oude Rome was dat de patricier
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pauper in Rome was een arme sloeber.
Denk aan poverty, wat armoede betekent
Pauper wordt volgens mij gebruikt om aan te geven, dat je iemand bent die zich niks aantrekt van alle gedoe rondom merkkleding. Het wordt als scheldwoord gebruikt omdat de ander zich kennelijk een beter mens voelt met zijn dure stijlkleding. Een pauper is letterlijk een "arme"maar in deze maatschappij waar nauwelijks armoede is word je dus zo genoemd als je niet meedoet met de grote groep, die zich door reclame en mode laat lijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien zeggen jongeren wel 'klasse' als tegenovergestelde van 'pauper'.