Hoe kun je gratis/goedkoop een concert geven(voor een goed doel)?

Ik zou graag een soort van benefietconcert willen geven om geld in te zamelen voor een goed doel genaamd "There with Care".
Ik zou ook graag een wandeltocht willen maken naar Denver(Colorado) om geld voor ze op te halen. Maar ook zo weet ik niet hoe.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

Aangezien "gratis" niet bestaat, raad ik je sterk aan om aan te kloppen bij bedrijven om je te laten "sponsoren." Veel bedrijven sponsoren goede doelen die hen nauw aan het hart liggen én waaruit ze dus zelf ook profijt kunnen halen.

Leg je doel echter wat lager, bekijk het minder groots. Een evenement organiseren kost al een handvol geld. Als je daarenboven ook nog een reis wilt maken naar de Verenigde Staten én wat geld wilt inzamelen voor je goede doel, dan zal je heel wat fondsengeld bijeen moeten zamelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar Denver wandelen is een beetje lastig, daar zit een Atlantische oceaan tussen. Ze hebben er wel een vliegveld.

Een benefietconcert geven: als je zelf muziek maakt en een band hebt, kun je bijvoorbeeld proberen of je de aula van een school mag gebruiken om je concert te geven. Zoek een stel bevriende bandjes om er een leuk afwisselend programma van te maken, eventueel met een jury die de optredens a la X-factor beoordeelt. Verzin er een leuke naam voor. ('clash of the locals'?)

Verder zoek je een drukker om je kaartjes te drukken, een stel vrijwilligers die je kaartjes willen verkopen (de bandleden verkopen natuurlijk bergen kaartjes aan hun trouwe fans: pa & ma, opa & oma...), een aantal winkeliers die misschien willen sponsoren met versiering, geld, een hapje en een drankje, een lokaal radiostation dat je benefietconcert wil aankondigen en uitzenden, het lokale krantje om advertenties in te zetten. Probeer zo veel mogelijk media-aandacht te krijgen. Het is erg leuk, maar ook veel werk.

Maak er wat moois van!