Van hoe laat tot hoe duren deze dagdelen (zie beschrijv.)?

Ochtend
In de loop van de ochtend
Middag
In de loop van de middag
Avond
In de loop van de avond

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
44.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Middag is geen dagdeel maar een tijdstip, daarom voormiddag (voor 12 uur) en namiddag (na 12 uur).

Het beste antwoord

Ochtend: 06 - 12
Middag: 12 - 18
Avond: 18 - 00
Nacht: 00 - 06

'In de loop van' is een nogal vage aanduiding. In de loop van de middag is bijvoorbeeld ongeveer ergens tussen 15 en 17, maar het kan net zo goed pas om 17:45 of al om 14 zijn.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het wordt vooral gebruikt als er een hoge mate van onzekerheid is. Bijvoorbeeld: "in de loop van de middag zal er meer duidelijk komen over de toedracht van het ongeluk." Daarmee geeft met aan dat men ergens in de middag nieuws verwacht, maar men staat ook niet gek te kijken als het pas het begin van de avond wordt. Alle opties worden opengehouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De ochtend duur van 6 tot 12 uur. De middag van 12 tot 18.00 uur en de avond van 18.00 uur tot middernacht (24.00).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De ochtend begint met zonsopkomst, zeg rond 6.00 uur, in de loop van de ochtend denk ik dat het zo tussen 8.00 en 10.00 uur zal zijn. Het midden van de dag is 12.00 uur. In de loop van de middag zal dan zo van 13.00 tot 15.00 uur zijn
De namiddag ligt dan weer van 16.00 tot 18.00 uur.
Hierna begint de avond, in de loop van de avond van 18.00 tot 20.00 uur, en laat op de avond van 22.00 tot 24.00 uur en 24.00 uur is weer middernacht.