Ik (21) woon bij mijn oom als inwonende. Mijn oom word zijn huis uit gezet en nu word ik dakloos.Is er een instantie die mij kan helpen qua onderdak?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iedereen hieronder zegt dat je het maar zelf op moet lossen, maar jij hebt dit toch niet zelf veroorzaakt?
waarom wordt hij er uit gezet? huurachterstand, overlast, eigenaar heeft de woning zelf nodig?
stond jij ingeschreven op dit adres? kun je de huur overnemen? kan je terug naar je ouders (al is dit waarschijnlijk niet je ideale oplossing)

Antwoorden (4)

Qua leeftijd dien je voor jezelf te kunnen zorgen.

Heb je een baan? Een inkomen? Of student?
Een uitkering?
Dan kun je toch een kamer zoeken?

Lees hier wat je verder moet doen en waar je op moet letten:

http://mens-en-samenleving.infonu.nl/sociaal/33611-dakloos-wat-nu.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het antwoord op jouw vraag is kort maar krachtig: nee. Zodra je volwassen bent, word je geacht zelf in je huisvesting te kunnen voorzien. Tenzij er bijzondere omstandigheden zijn waardoor je daartoe niet in staat bent.

Mocht je studeren dan kun je bij organisaties terecht die studentenhuisvesting aanbieden, bijvoorbeeld stichting DUWO die in tal van gemeenten studentenkamers aanbiedt. Maar ook daar zul je zelf op zoek moeten gaan naar woonruimte. Verder zou je je kunnen inschrijven bij bedrijven die anti-kraakpanden verhuren, zoals Ad Hoc Beheer: http://antikraak.startpagina.nl/
En bij acute nood zit er niets anders op dan onderdak zoeken bij familie of vrienden. Ook kun je dan terecht bij b.v. HVO (Hulp voor Onbehuisden) of het Leger des Heils.
Pieter2011
12 jaar geleden
In best veel gemeenten bestaat crisisopvang voor mensen die hun woning kwijt raken. Misschien ook in de plaats waar jij woont. Daar kun je sowieso meer informatie vragen en misschien zelfs kun je er tijdelijk verblijven. In de bronvermelding vind je de adressen en telefoonnummers van opvangcentra in verschillende steden. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je stuurt dat kind toch niet naar het Labrehuis? Wat jij noemt zijn huizen voor opvang en begeleiding, verzorging en verpleging aan mannen/vrouwen die om verschillende redenen (tijdelijk) niet in staat zijn zelfstandig te wonen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gast84342 vraagt of er een instantie is die hem/haar kan helpen. Die zijn er. Het Labrehuis is niet de enige. Bovendien valt uit de vraag niet op te maken wat hij/zij wel of niet wil. Alleen dat hij/zij binnenkort dakloos is en daar hulp voor zoekt.
Nee, je zal zelf moeten zoeken naar een nieuwe woonst, en tijdelijk onderdak vragen bij vrienden of familie. Waar gaat trouwens je oom wonen? Je schrijft: "nu word IK dakloos", maar je oom toch ook, hoe lost hij dit probleem op?

Moesten jullie dakloos worden, dan bestaan er instellingen die zich bezig houden met de (nacht-)opvang van daklozen, zoals het Stoelenproject in Amsterdam en de Tussenvoorziening (Sleep-Inn het Snurkhuis en de Nachtopvang in Zelfbeheer (NOiZ).