Wat zijn de tien meest uitgeoefende beroepen in Nederland? En op welke plaats ongeveer zal het beroep bouwvakker in de rij staan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
13.7K

Het beste antwoord

itsme
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je was me net voor +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is nog geen antwoord op het 2e deel van mijn vraag.
itsme
14 jaar geleden
Bouwvakker staat daar niet bij. Er zijn er dus minder dan 84000 op dit moment, maar dat is sterk afhankelijk van de huidige economische crisis die erg heeft toegeslagen in de bouw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Shit, had ik nog niet eens aangeklikt voor ik mijn antwoorder uit gooide ;alsnog een plusje dan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 itsme. Op die site neus ik ook regelmatig rond. Ik heb hier ook al eens eerder de link gegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@itsme... het antwoord vind ik niet zo heel charmant...
de site is wel handig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wel kort maar krachtig

Andere antwoorden (2)

Precies weet ik het niet, maar ik weet zeker dat een (vrachtwagen)chauffeur er zeker bij zal zitten en ook winkelbedienden en leraren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
DE tien weet ik niet, want het is een wat langere lijst, maar redelijk vanzelfsprekendzijnde meest voorkomende beroepen de mensen diejehet vaakst tegenkomt in een redelijk normale situatie :kassieres, schauffeurs, leerkrachten, verpleegkundigen,

Ha, toch gevonden ! De top tien meest voorkomende beroepen in Nederland:

1. Winkelbediende 280.000
2. Docent basisonderwijs 168.000 (onder wie 132.000 vrouwen)
3. Glazenwasser/interieurverzorger/keukenknecht 136.000
4. Vrachtwagenchauffeur 124.000
5. Lader/losser/verhuizer 121.000
6. Systeemanalist of systeemontwerper 105.000
7. Crècheleidster/verzorgende in instelling 94.000
8. Ziekenverzorgende 90.000
9. Detailhandelaar 86.000
10. Boekhouder 84.000

Hmmm....een glazenwasser zou ik hier weleens wat vaker willen zien eigenlijk....

Toegevoegd na 1 minuut:
In de eerste(nu tweede geworden zie ik) een overzicht van de(160)meest voorkomende beroepen, die in totaal ongeveer 80 % van al het werk in Nederland behelzen.