Is er nog toekomst?

De aarde raakt uitgeput. Steeds meer jongeren zijn depressief, zien het leven niet meer zitten. Jongeren verlaten vroegtijdig scholen. We hebben alles wat ons hartje begeerd. Wat is nog een uitdaging? Is er nog toekomst?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (10)

Jazeker, en dat heeft, en zo was het altijd, te maken met dat je je niet afhankelijk opstelt. Niet van de staat, niet van uitdagingen door anderen bedacht, niet van hoe men vind dat het nu is, niet van een uitgeputte aarde. Gewoon aan de slag met wat je leuk vind of zelfs aan de slag met wat je misschien minder leuk vind maar je dichter bij je uiteindelijke doel brengt. Er is nog zoveel in de wereld te zien en er kan nog zoveel bedacht en uitgevonden worden. Ieder gemis is ook weer een kans.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, tot je een tuintje op je buik hebt met jou, en dan nog heelveel toekomst zonder jou.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is dat niet iets nieuws. Zijn jongeren neit altijd zo geweest dat 'de huidige generatie' denkt dat jongeren niets doen, lui zijn, niet willen werken etcetc?

Ik zie alleen maar meer studenten langs komen op de universiteit. Ik zie ontwikkeling in moderne lesprogramma's. Ik zie economien in Azie opkomen, Africa stabiliseren en de VS minder controle krijgen over gebruik van resources.

We zijn op de juiste koers. Wellicht gaat alles niet snel genoeg, maar ik denk dat we in hele spannende tijden leven die vol met uitdagingen zitten.

Wellicht niet de ruzie met het oostblok / rusland en oorlog om Olie (Dat laatste komt weer hoor) maar ruzie om CO2 uitstoot. om energie rechten. Oplossingen zoeken voor veranderende omstandigheden. Lijkt me uitdaging genoeg. En er zijn zat jongeren die de uitdaging oppakken.

Ik zitr nu in China en je wil niet geloven hoe hier ontwikkeld wordt & welke kansen jongeren hier grijpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik je vraag zo lees, dan klink je ook erg negatief/depressief. Natuurlijk is er nog toekomst. En meer dan genoeg uitdagingen aan te gaan, zolang je er zelf een beetje energie in steekt. Bij mij gaat ook niet altijd alles van een leie dakje, en ik kom niets te kort maar heb ook nog niet alles wat mijn hartje begeerd. Dat hoeft ook niet want er is niks mis mee om nog iets te wensen te hebben. Ik geniet van nog meer dan genoeg dingen die het leven de moeite waard maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is altijd toekomst,voor wie de toekomst wil zien.
als onze ouders,deze toekomst niet hadden gezien in en direct na de 2e wereldoorlog zouden velen van ons er niet geweest zijn,ook hun zagen toen toekomst,hoe slecht die tijd toen ook was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In elke tijd is er het gevoel dat het moeilijk gaat worden.
Mijn ouders waren ook bezorgd en vonden toen ik opgroeide dat de wereld naar "de verdoemenis ging" vanwege het feit dat de Beatles en de Stones met hun vreselijke muziek kwamen en de daarmee samenhangende cultuur, en ze was er elke keer wat. En ook in mijn tijd waren er veel depressieve jongeren.
Met deze tijd die er nu is zullen mensen ook weer leren leven, en we zullen voor al onze huidige problemen ook weer oplossingen vinden.
Juist door positief in het leven te staan, zullen we nieuwe oplossingen vinden. Het is waar, de perspectieven zijn niet altijd even positief, maar er zijn nog heel veel kansen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker,

De vraag is wat doe JIJ hieraan?

1 ding: Wij hebben nog NIET alles wat ons hartje begeerd!
Want de aarde raakt uitgeput, meer jongeren zijn depressief. Hoe bedoel je "wat is nog een uitdaging?"

Alle dingen (o.a. problemen, oorzaken) zitten in de mens. In de individu. Elke individu heeft de kracht om zijn eigen omgeving te beïnvloeden.

Het gaat niet goed, dus wat we doen is niet goed. We moeten veranderen. Het moet anders.

Wat doe jij hieraan? Wat doe jij om jezelf te veranderen? Wat doe jij om je kracht die in je zit eruit te laten komen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een depressieve vraag!

Tuurlijk is er nog een toekomst. Het is wat je er zelf van maakt.
Niet alle jongeren zijn depressief en verlaten vroegtijdig school. Er zijn er genoeg die op een positieve manier in het leven staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen leren, en mensen leren langzaam...
De mensen krijgen de mogelijkheid om te leren... Mensen krijgen tijd om te leren...

Tijd is toekomst...

Dus er is toekomst, als er geen toekomst was, konden de mensen niet leren...
De aarde raakt niet uitgeput... Dat is een leugen dat je gelooft... Trap er niet in...

Ja jongeren worden steeds vaker depressief, maar dat heeft niets met de aarde te maken... ER WORDT TEVEEL EN TE VROEG VAN ZE GEVRAADD, daarom worden ze depressief...

De uitdaging is om toch een weg te vinden die voldoet... Dat is lastig, maar zo was het altijd al zo... Nooit hoefde je niets te doen...

EN je er is toekomst... Zeker en vast is er toekomst...

Stel je voor dat de planeet Aarde nu een de planeet van Liefde zou worden... De potentie heeft het... Hoe zou dat zijn?

Is dat niet een gouden toekomst?...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Mooi verwoordt XiniX
Kijk eens naar onderstaande presentatie. Zet de video op volledig scherm, leun achterover, en kijk.

Een klein half uurtje later ben je alle depressieve gevoelens kwijt, en heel wat wijzer over de werkelijke toestand van de wereld.
Cryofiel