Welke argumenten worden gebruikt om Mauro in het land te laten?

Deze argumenten heb ik nodig voor een discussie.
Heeft iemand nog tips om een goede discussie te houden? (Het is namelijk voor school)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zijn vooral humanitaire, dus medemenselijke argumenten. Mauro is gedurende zijn halve leven als Nederlands kind opgegroeid en geworteld in de Nederlandse samenleving. Een ander argument, dat ik eerder hanteerde, is de vergrijzing van de Nederlandse bevolking. We hebben straks hard jonge mensen nodig om onze samenleving draaiende te houden.

Ik ben echter bang dat alle argumenten voor hier blijven zo zacht zijn als een pakje boter dat niet in de koelkast heeft gelegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat hij al zo lang in Nederland woont, dat hij de taal niet meer goed spreekt (Angolees), dat we door vergrijzing jonge mensen nodig hebben enz. Enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk geen . Er is namelijk geheel geen wettelijke grondslag om een volwassene (18 jaar of ouder) hier zonder vergunning te laten verblijven. De jongen kan/moet gewoon terug naar Angola waar zijn moeder ook woont. En met zijn vmbo diploma is hij in Angola hoog opgeleid en kan hij een hele goede baan krijgen. Mauro zijn vader woont overigens al jaren in de VS!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of je gebruikt je hart ipv het wetboek. Wat een gezeik man de wereld is van iedereen
Als ik mij nog goed kan herinneren Loog Ayaan Hirsi Ali ook om naar nederland te komen. Ze vroeg asiel aan terwijl ze dat al elders had aangevraagd in een afrikaans land. Toen rita Verdonk hier achter kwam wilde ze de paspport van Ayaan afpakken. Heel VVD was daarop tegen en vond dat er een uitzondering gemaakt moest worden. Dus de stemmen van de VVD om Mauro wegtesturen slaan nergens op en tellen naar mijn mening niet en zonder de VVD is er geen meerderheid om Mouro uittezetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het inmiddels gezinsleven dat Mauro HIER heeft, met een moeder, vader en broertje, dat is een mensenrecht, voor ieder kind. Dat mag nooit geschonden worden.
Verder spreekt hij de taal van het land van oorsprong niet, en is hij hier goed aangepast, dus ik zou willen vagen, welke reden zou er zijn om Mauro uit te zetten, een schandaal zou het zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mededogen, laksheid van de overheid en het onderbuikgevoel van Nederland.