Wat is het aantal tienerzwangerschappen van 2010 in Nederland? En de rest van de rest van de wereld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op twitter stond 200.000 tienermeisje worden jaarlijks zwanger......... retweet als je van panda's houdt hahaha

Het beste antwoord

In Nederland zijn tienerouders een uitzondering. In 2010 waren er in Nederland 3.207 tienermoeders. Omgerekend zijn dit iets meer dan zes moeders per duizend meisjes in de leeftijd van 15 tot en met 19 jaar.

Het aantal geboren kinderen onder tienermeisjes in het Verenigd Koninkrijk is ongeveer vijf keer zo groot als in Nederland en in de Verenigde Staten ruim tien keer zo groot.

Congo telt hoogste aantal tienermoeders ter wereld. Van elke duizend meisjes tussen vijftien en negentien jaar, krijgen er per jaar gemiddeld 201 een kind. Ook in veel andere arme landen is het aantal tienermoeders erg hoog.