Waarom wordt de kinderslavernij nog steeds niet afgeschaft in alle landen?

Heel vaak op het nieuws zijn er veel verhalen over de (kinder)slavernij maar waarom wordt die niet gewoon afgeschaft?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Kinderarbeid is in Nederland ook officieel verboden, want in de tijd dat deze wet er kwam was het ook hier heel normaal. Echter werkte deze wet niet fatsoenlijk door slechte controles.

In derde wereldlanden is het heel simpel waarom er kinderarbeid is:
Je hebt een gezin van 10 mensen. (voorbehoudsmiddelen kennen ze niet/doen ze niet aan)
De kosten van je gezin om ze in leven te houden zijn 5 euro per maand.
De vrouw is thuis en past op de kinderen, de man werkt.
De man verdient 2 euro in de maand.
Als de kinderen niet werken hebben ze geen eten en gaan ze dood.
"Rijke" Afrikanen bieden baantjes aan voor kinderen voor 1 euro in de maand.
3 van de 10 kinderen gaan werken, en het gezin kan blijven leven, doen ze dit niet zitten ze zelf en hun gezin zonder eten.

Door de grote armoede (of beter, het grote inkomstenverschil) in deze landen kun je kinderarbeid haast niet tegenhouden. Als het economisch beter gaat met deze landen zal hun opvatting hierover ook veranderen. Voor meer info zie link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag: moet je spullen kopen die door kinderen zijn vervaardigd? Of juis niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie, ligt er aan wat je zelf vindt. Als je denkt: ik koop iets en hoop dat er iets bij het kind komt kan dit. Echter zou ik het niet doen, omdat wss 99,99% van de winst naar de rijke baas bovenaan gaat.