Helaas is dit nog lang niet duidelijk. Goede voeding en geneeskundige zorg is een fabeltje. Ten eerste eten we helemaal niet zo gezond. (overgewicht) en daarnaast is onze gezondheidszorg niet per definitie beter dan omringende landen.
Vergelijk een stabiel land als Zwitserland. geen lange mensen, ondanks hun wel goede levensstijl en frissere lucht. Daarnaast kent Zwitserland een historie zonder oorlogen. Wij daarentegen hebben een generatie die de hongerwinter heeft meegemaakt.
In deze context zou je zelfs kunnen veronderstellen dat het lang worden van de Nederlander een afwijking is, waarvan de consequenties nog onduidelijk zijn..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

door het feit dat we andere dingen eten dan vroeger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Betere voeding en een gezonder leven....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn mensen die stellen dat de aantrekkingskracht van de aarde verandert, door het verplaatsen van de polen en ook het opwarmen.
Er zijn ook mensen die denken dat dit voornamelijk door bepaalde genetische bepalingen komen (niet overal op de wereld gebeurt het namelijk).
Weer andere mensen denken de oorzaak te vinden in de verandering van voedingsstoffen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doordat ze in de supermarkt de schappen steeds hoger maken, moeten we ons uitrekken om er bij te kunnen! Daardoor worden we in de loop van de tijd steeds langer!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gemiddeld zijn wij de langste mensen ter wereld. Waar dat door komt? Gezond eten, gezond drinken en heel veel prikken tegen allemaal gevaarlijke ziektes. Nederlandse mannen worden gemiddeld 1 meter 84, vrouwen worden gemiddeld 1 meter 72.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door de groeihormonen die zitten in 't eten wat wij Nederlanders veel eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doordat we onze huizen gingen verwarmen was er fysiek genoeg energie over. Centrale verwarming is helemaal nog niet zo oud en de mensen die met de kolenkachel de winter door moesten komen zijn niet zo groot als de generatie die nu opgroeit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geloofwaardig ben jij nooit!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gaan we katten Genj?
Voornamelijk door beter, gevarieerder en meer voedsel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederland is het land waar de lengte van de gemiddelde inwoner het meest en het snelst stijgt... Wij zijn wellicht wereldrecordhouder langste gemiddelde mens van de wereld...

Het komt door het gezondheidsstelsel en de voeding...