Welke rol zal augmented reality in kunnen gaan nemen in de samenleving?

Vandaag maakte ik op een training kennis met augmented reality. Het zag er indrukwekkend uit. Toepassingen voor het onderwijs zijn er volop te bedenken, en worden waarschijnlijk enthousiast geadopteerd.
Wat gaat dit nieuwe gegeven doen in onze moderne samenleving? Worden we allemaal terminators of komen we ongemerkt in the matrix terecht?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk dat het niet meer dan een additioneel gereedschap zal zijn om ons leven wat eenvoudiger c.q. aangenamer te maken. Net als encyclopedieën, woordenboeken en andere naslag werken dat vroeger waren, de radio, televisie en computer dat nu zijn. Gewoon een extra dimensie in onze goed gevulde "gereedschapskist"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het gevaar van augmented reality is dat het augmented zal vervallen... en dan zijn ze overtuigd dat het een reality is...

En ja de matrix komt op...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
stel je niet aan joh haha. het is gewoon een gadget. bovendien, als het over 1000 jaar zo erg is dat we t verschil tussen echt en CG niet meer zien, zonder dat we het doorhebben. is dat dan zo erg? ik kan me herinneren dat er in de Matrix genoeg mensen waren die graag wilden blijven. Sterker nog, de filmserie eindigt met een vernieuwde, fijnere matrix, waarin iedereen onbezorgd en onwetend hun gesimuleerde leventje uit kan leven.