Je kent het misschien wel; fietser voelt zich erg ongemakkelijk omdat jij precies dezelfde snelheid hebt en de hele tijd erachteraan rijdt.

Tot overmaat van ramp is de bestemming hetzelfde en volg jij de dezelfde route..
Even een tandje erbij of weiger jij te rennen/fietsen voor anderen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik ga inhalen, al moet ik mij er voor uit de naad fietsen. Hijg, puf en zal zeker stiekem achter mij in de gaten houden of deze mij niet zal inhalen en ben ik bek af en kan niet meer dan sla ik wel een straatje eerder af. Om me maar niet te laten kennen. Slaat nergens op maar is heel herkenbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Haha, ik ben vrouw, ik heb die problemen dat mensen zich door mij bedreigd voelen niet zo :)

Maar goed, ik heb dan weer last van lichtelijke competitiedrang, kan er niet tegen dat iemand een meter of 5 voor me fietst in hetzelfde tempo en ik er telkens achter hang, dus dan zet ik toch even enkele minuutjes een paar tandjes bij, haal de persoon in, zorg voor iets meer afstand en ga dan weer door met het "eigen tempo".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lopend heb ik dat ook wel.
als ik voorop loop ga ik niet harder of zachter lopen, maar als ik achter iemand loop die zich daar duidelijk ongemakkelijk onder voelt (snel even achterom kijken), dan ga ik een tandje harder om die persoon in te halen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 ik hoop ik dat je nooit tegen zal komen wat zullen we moe worden.
Rieneke1
14 jaar geleden
hahaha ja als jij dan ook harder gaat, dat schiet niet op he.
lopen we allebei te rennen ;p
Ik fiets zelden, maar ik ik zou niet weten waarom ik harder moet gaan fietsen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga er voor bij.. vind het vervelend als anderen zich vervelend voelen door mijn aanwezigheid achter hen..
Enne: ik heb een electrische fiets dus kan veel harder!
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 als je mij tegenkomt en wilt inhalen hoop ik dat je electrische fiets zal uitvallen (grapje) wat zal ik een schik hebben, dan kan ik dus veel harder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die elektrische fietsen zijn toch die vervelende dingen die nét iets te snel gaan om makkelijk te kunnen inhalen op een weg met veel auto's? Heel vervelend, dan moet ik wachten tot een gunstig moment (weinig auto's) voor ik je kan inhalen. Maar inhalen zál ik je! ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Lora,als je iemand tegenkomt,dan kom je hem/haar tegemoet en is er geen sprake van inhalen,of je zou een bocht van 180 graden moeten maken!
@ Rota ik ben maar wat blij met m'n elektrootje! Kom ik ook weer eens buiten,zonder meteen naar adem te moeten snakken!
ik denk niet dat iemand zich zorgen maakt als ik achter iemand aan fiets..ben vrouw,niet zo groot.maar als mijn voorgangster een vrouw is die niet kan zien wie ik ben,en ik merk ongemakkelijkheid,dan fiets ik zeker voorbij ..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga er voorbij. Ik kan me namelijk behoorlijk dood ergeren als iemand zo dicht achter me aan fiets. Ik ga dan inhouden, of zeg dat hij/ zij wel even voorbij mag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat maakt dat nou uit. Het is toch veel te druk in Nederland om op die manier rekening met elkaar te hoeven houden? Als die persoon zich al vervelend voelt doordat er iemand vlak achter hem/haar fietst dan heeft ie vrees ik mooi pech.

Bovendien, in de drukste stukken van NL, wat zou je daar voor rare verkeerssituaties krijgen als mensen zouden denken "achgut die jongen voor me voelt zich vast ongemakkelijk doordat ik steeds achter hem fiets, laat ik hem maar voorbij crossen"?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe tegenwoordig niets meer aan mijn snelheid. Het is maar al te vaak zo dat ik dan denk dat die ander zich wel ongemakkelijk zal voelen. In feite leg ik die ander dan gedachten in het hoofd die die ander waarschijnlijk helemaal niet heeft.

Er wordt al veel te veel misgecommuniceerd omdat A niet reageert op B, maar op wat A denkt dat B wel van A zou kunnen denken.

Ik fiets nooit heel vlak achter iemand aan. Dat is vooral heel vervelend als die ander plotseling remt. Bij een drukke rotonde fiets ik wel even dicht achter die ander. De ervaring leert dat afslaande automobilisten keurig wachten tot "die fietser" voorbij is, maar dan alléén die ene fietser in de gaten houden, en niet zien dat er nóg een fietser aankomt.

Als echt duidelijk is dat die ander zich ongemakkelijk voelt, en die ander slaat dan maar eerder af - maar precies daar waar ik ook afsla - wordt het een ander verhaal. Vaak doet dan een simpel woordje al wonderen. Iets als "Ja, als u dezelfde kant op fietst als ik, en als u dan míjn favoriete snelheid aanhoudt, dan kan ik er ook niks aan doen dat ik de hele tijd achter u aan blijf fietsen.". Dan zie je de ontspanning, zeker als ik dan vraag of hij/zij het prettiger vindt als ík voorop ga fietsen.