Waarom hebben tandartsen altijd witte kleding aan?

Ik kwam er opeens op, haha.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet altijd zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zien ze de bloedvlekken beter zitten.

Het beste antwoord

Ha Ha

Wit kan in de KOOKWAS dan krijg je die bloedvlekken er ten minste weer goed uit.....

Grapje (een beetje) maar wel met een basis. Dezelfde reden dat hotels vaak ook witte lakens en handdoeken hebben.

A) kun je duidelijk zien dat het schoon is

B) kun je het op zeer hoge temperatuur met agressief spul wassen zonder dat het verbleekt of vaal wordt ed dus vlekken gaan er inderdaad beter uit
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk om hygiënische redenen. Eventuele vlekken en zo kun je dan sneller zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ziet er fris en hygiënisch uit. Het is ook toepasselijk omdat tanden wit zijn :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alle tandartsen hebben witte kleding aan.
Onze tandarts heeft altijd groene kleding aan.
Vroeger hadden wel alle artsen en tandartsen witte kleding aan,ziet er hygiënisch uit waarschijnlijk,en nu zie je veel artsen en tandartsen in groene kleding.
De witte kleding maakt/maakte (tand)artsen ook herkenbaar voor patiënten.