Wat betekent het woord: Occupy?

En dit in samenhang met de Occupy beweging en protest acties die er momenteel onder die naam plaatsvinden.

Waarom hebben ze dit woord gekozen? Wat betekent het? Wie kan dat uitleggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

To occupy→bezetten. Ze hebben dit woord gekozen omdat ze een plein, park etc. bezetten om hun standpunt duidelijk te maken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 Klopt. Althans de betekenis, waarom de beweging hiervoor heeft gekozen weet ik zelf niet, dus dat neem ik dan graag van je aan.

Andere antwoorden (4)

To occupy is als het ware iets bezetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De beweging is ontstaan als 'Occupy Wallstreet'.
Een beweging die het financiële hart van de USA wilde bezetten.
12 jaar geleden
Occupy kan ook 'belast met' betekenen. In dit geval heeft het te maken met het feit dat 'de Amerikaanse samenleving werd gedomineerd door de discussie over (macro) economische' onderwerpen. De gewone burger heeft hier geen boodschap aan. Men zoekt met deze beweging weer de menselijke maat en eist dat het in de politiek moet gaan over zaken die de gewone burger treffen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het woord 'occupy' is het Engelse woord voor 'bezetten'. Omdat deze groepering pleinen bezet èn het feit dat het in een Engels-talig land begonnen is, hebben ze voor deze naam gekozen.