Is er nog een maatschappelijke oplossing voor de huidige trend van jongeren om op een mobiel muziek te luisteren zonder oordopjes?

Enerzijds is het veiliger, want ze krijgen minder snel gehoorbeschadigingen, anderzijds stoor je andere mensen. Zo zijn er meer voors en tegens, maar het heeft wel een brede invloed op de maatschappij.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, opvoeding.
Precies dezelfde oplossing dus als voor spugen, (ander)lawaai maken, afval weggooien, e.d. in het openbaar.

In een eerdere vraag vroeg iemand of spugen op straat niet verboden moest worden, maar als je alles gaat verbieden wat de meerderheid van de mensen stoort, is het einde zoek en ben je op weg naar een politiestaat.

Veel mensen weten daar de argumenten niet meer tegen, nou er zijn er twee heel duidelijk:
1) Wetshandhaving kost geld. Veel geld!
2) Iemand dingen niet doet vanwege de wet zit heel anders inelkaar dan iemand die dingen niet doet vanwege zijn opvoeding. Steel jij niet omdat het niet mag, of steel jij niet omdat je vindt dat het niet hoort? Precies, en zodra je dat wegneemt uit de handen van de opvoeders hou je een generatie later geen fatsoenlijke mensen meer over.

Dus nogmaals het antwoord op je vraag, een heel stellig antwoord welteverstaan: opvoeden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens..!
Desondanks kan ik mij voorstellen dat ouders het afleren van deze trend niet hoog op hun prioriteitenlijstje hebben staan.

Andere antwoorden (1)

Tuurlijk is er een oplossing. Verbieden! Uiteraard heeft dat alleen zin als er veel controle en straffen plaatsvinden. Anders heeft verbieden geen zin.
Dit kost agenten. Dus die worden van andere zaken onttrokken. Of je moet de 500.000 werklozen inzetten. Geef ze een gummiknuppel en een bonnenboekje! Meppen, dat gespuis! (Beetje gecharcheerd, natuurlijk.)

Toegevoegd na 35 seconden:
Ah, ik bedenk me net dat ik 't zelf ook wel eens doe... :P
(Niet in een bus ofzo, hoor...)