waarom nemen mensen nog kinderen in deze onzekere toekomst nu het milieu zo slecht gaat en er kredietcrisis is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Je neemt geen kinderen maar je krijgt ze. En je krijgt ze omdat we niet te maken hebben met het einde van de wereld, maar met een dip in de economie en een veranderend klimaat.

Als de klimaatverandering doorzet, zullen de toekomstige generaties daar mee leren leven en hun maatregelen nemen. Wij nemen op dit moment ook maatregelen omdat onze voorouders ons hebben gebracht waar we nu staan.
itsme
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, goed geschreven!

Andere antwoorden (16)

Tja, als iedereen maar besluit geen kinderen te "nemen" dan denk ik dat de wereldbevolking nog wel eens aan een eind kan komen.

De kredietcrisis is nu, het ziet er ongetwijfeld over 10 jaar compleet anders uit. Stel, je bent 38 en wilt heel graag kinderen, moet je dan maar wachten tot de kredietcrisis over is en je dan misschien te oud bent?
Wat betreft het milieu, ik heb het idee dat dat her en der toch wel schromelijk overdreven wordt. Men is zich er van bewust dat alles schoner moet en er wordt hard aan gewerkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat dat allemaal weer voorbij is wanneer de kindjes er zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk dezelfde reden waarom mensen nog een auto kopen ondanks het milieu; ze willen het graag....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ten eerste 'nemen' mensen geen kinderen. Mensen besluiten om aan kinderen te beginnen en als ze geluk hebben KRIJGEN ze ze dan.
En waarom begin je aan kinderen als het slecht gaat? Ach, in het verleden is het ook vaker slecht gegaan. Ik ken mensen die in de jaren 70 heel bewust maar 1 kind hebben genomen omdat het zo slecht ging met de economie en er geen toekomst was. Toen dat kind ging studeren ging het geweldig in Nederland...
Je weet dat niet van te voren. En een kinderwens, zeker bij een vrouw, is niet rationeel te verklaren. Trouwens ook bij de man, want het is een natuurlijke drive om de soort in stand te houden.
En wat het milieu betreft... misschien is één van de kinderen die nu geboren wordt wel degene die de oplossing bedenkt voor de milieuproblemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 met name voor dat "niet rationeel te verklaren"mooi uitgedrukt!
Je krijgt ze.

Ook al gaat het nog zo slecht, oorlog, milieu, crisis of wat dan ook het weegt niet op tegen het gevoel om kinderen te mogen krijgen. En overal komt een oplossing voor.

Als niemand in deze situatie geen kinderen meer zal kunnen krijgen zal er een groot gat vallen tussen jong en oud, scholen enz. . En zo houdt iedereen alles in stand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
over 't nemen is al eea genoemd dus doe ik 't niet... Ik ben van 1980. Toen waren er ook allerlei crisissen... Heb nu een dochter en ook weer crisis... Er altijd wel wat te bedenken. 'T belangrijkste is dat je kind voedsel en liefde kunt geven en zelf een stabiele basis hebt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach als je het zo bekijkt is er altijd wel een reden te verzinnen om niet aan kinderen te beginnen, maar ik ben van het type het glas is halfvol en niet halfleeg. Je hebt pieken en dalen en tegen de tijd dat de kinderen die nu worden geboren in de Maatschappij komen, is de crisis vast voorbij of is er misschien weer een neiuwe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige mensen zijn niet zo paniekerig. Er zijn altijd wel doemdenkers, daar laat je je "keuze" voor het "nemen" van kinderen niet van afhangen, dnek ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoop dat de kinderen de crisis overleven hoor... En het milieu gaat al duizenden jaren slecht...

Wist de dat toekomst per definitie onzeker is... Het is maar net hoe ver je vooruit durft te denken, maar de toekomst is onzeker...

Maar de drang tot propageren wint het steeds... Warom denk je dat het nu zo druk is op deze aarde... Als dat geen gewijs is dat het fijn is om te leven en dat het en spannende tijd is... 7 miljard mensen nu... Das niet niks en al die ouders hebben de angst die jij aanhaalt, gelaten voor was ze was en toch kinderen genomen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om ze te kunnen voorlezen,ondanks deze drukke tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mensen willen kinderen omdat dat in de natuur van de mens ingebakken zit...
angst over een onzekere toekomst is iets dat de mens worst aangepraat...

deze twee zaken hebben totaal niets met elkaar te maken, en kunnen zodoende naast elkaar voortbestaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen willen vaak kinderen om de eenzaamheid te ontvluchten en om maatschappelijk aanvaard te worden. Maar er zijn al teveel mensen, het milieu is de klos want de economie moet draaien. De wereld heeft wel behoefte aan mensen maar laten dat dan de besten zijn. We kunnen supermensen ''maken' en niemand hoeft meer te lijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb nog nooit gedacht aan kinderen te nemen. Mijn dochter is in ons leven gekomen. Maar dit is uiterst welkom. Wij zijn blij dat dit kan en mag. Daarnaast hebben we een verantwoording om te zorgen dat ze de juiste normen en waarden meekrijgt. Dus juist de instelling die hopelijk een nieuwe crisis zal voorkomen en een instelling die het milieu ziet als een groot goed waar oplossingen ten over voor zijn om dingen anders te doen, minder destructief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je zo gaat denken is het altijd een slecht moment een kind te krijgen. Zie bv: WOI, WOII jaren 30 crisis, Olie crisis, Koude oorlog, Tjernobyl, Rock & Roll, Cuba crisis, etc, etc, etc. En dat is alleen nog maar de 20e eeuw.

Maar misschien is het idd beter dat echte doemdenkers geen kinderen krijgen. Lijkt me geen prettige omgeving om in op te groeien.

Onze westerse wereld is rijker en veiliger dan ooit te voren in de gehele menselijke wereld geschiedenis en NOG is het blijkbaar niet genoeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je neemt ze niet ,je kunt ze krijgen als je dat wil.
In oorlogs tijd werden ook kinderen geboren.Dus blijft het voor ieder een wens om het wel te overwegen of niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kinderen nemen is kudde gedrag
Er zijn veel op ratio gebaseerde redenen om geen kinderen te nemen. Zo blijkt uit onderzoek dat ze je relatie, portemonnee, nachtrust en carrière eerder kwaad dan goed doen. Ook lijk je er niet wezenlijk gelukkiger van te worden. En een nog veelomvattender bezwaar: waar voortplanting vroeger een noodzakelijk goed was om niet uit te sterven, is het nu juist een bedreiging voor het voortbestaan van onze soort.

Meeste mensen weten niet eens waar ze aan, beginnen.. Dat is met kinderen en met dieren.. Tis ik.. Ik en ikkuh..

En als je ze neemt.. Neem dan ook de tijd
een jaar geleden