Welke nieuwe ambachten zijn er?

De gemeente amsterdam vind dat er meer jongeren opgeleid moeten worden in nieuwe ambachten om de werkloosheid terug te dringen. Als voorbeeld noemen ze webdesigner, licht-reclame ontwerp. Welke andere nieuwe ambachten zijn er?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

Bankier zonder bonus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je noemt zelf al webdesigner, maar er zijn ook ontwikkelaars nodig op andere gebieden in het digitale: bijvoorbeeld computergames (volop grafisch ontwerp en special effects).
itsme
14 jaar geleden
Webdesigner is natuurlijk helemaal k als beroep. Want als je die zeg maar op lager geschoold niveau zou hebben, zou ik bij god niet weten waar je ze kan plaatsen.

Programmeer kennis of goede copywriting vaardigheden zijn minimale vereisten om daar succes in te hebben.

Maar goed terugkomend op de vraag;

Nacht coach, Augmented reality designer, Flex programmeur, AS3 programmeur, Java developers, Fortranprogrammeurs(lees oude programmeertalen) zitten nog overal in systemen verstopt, Interactie ontwerpers, Digitale televisie specialisten, Narrow casting designers, Mobile platform developers en designers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Hang- en sluitjongere":
Werkzaam in groepjes, om de voor- en achterdeuren van woningen en portieren van auto's te controleren of deze wel goed zijn afgesloten (of juist niet).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er komen ook heel nieuwe beroepen op waarin geschoold handwerk voorop staat: in de amusementswereld (mode / decor), de informatietechnologie (webdesign / pc-reparatie), de communicatie (grafisch ontwerp / fotografie / film).