Betaal ik via de de nominale zorgpremie een verkapte vorm van belasting aan de overheid?

Wat gebeurt er nou werkelijk met de premie die wij betalen? Waar blijft al dat geld? Hoe zit het met deze geldstroom? Mocht deze verzekering het geld niet voor de zorg gebruiken, dan hebben we met zijn allen toch recht op restitutie van die gelden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb jij énig ook maar váág idee wat de zorg KOST ??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarop is de veronderstelling gebaseerd als dat de nominale premie die je aan je zorgverzekering betaalt mede ten goede komt aan de overheid?

Antwoorden (1)

Zorgverzekeringen zijn commerciële organisaties. Dus winst maken is normaal. Het meeste geld gaat op aan de zorg en daarnaaast het personeel en de gebouwen en de overige kosten van de zorgverzekeraar en daarn ablijft er een winst over.