Wat voor voorzieningen moet een bejaardentehuis hebben over ongeveer 60 jaar?

Als onze generatie oud is willen we weer hele andere activiteiten doen, dan dat ze nu doen in een tehuis. Ik zie mezelf namenlijk niet bingo spelen. Wie heeft er ideen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuke vraag +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad .... maar mag het ook over 20 jaar?
Alle dingen die in de antwoorden genoemd worden gelden ook voor de oudjes (>75) van over 20 jaar. Voor mij in ieder geval wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk:)

Het beste antwoord

- Braintrainers voor de DS, houdt de geest jong.
- computers op elke kamer, Vanaf onze luie stoel 'live' Bingo spelen via internet, chatten met de familie.
- Verzorgsters die een praatje met ons kunnen houden.
- Een mooie tuin om in te wandelen of met onze laptop kunnen zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

-Internet café.
-Luxe(re) en grote(re) kamers dan nu. De generatie ouderen die eraan komt is heus niet meer tevreden met die kleine afmetingen die de meeste kamers momenteel nog hebben.
-De mogelijkheid om nog iets aan beweging te doen, b.v. een fittnes ruimte of ouderen gym.
-Zorg op maat, dus hulp bij douchen wanneer JIJ dat wilt, warm eten wanneer JIJ dat wilt, de kamer schoongemaakt krijgen wanneer JOU dat uitkomt. Zoals al eerder gezegd zal de nieuwe generatie ouderen veel veeleisender zijn.
-Een mooie binnentuin om lekker in te zitten of te wandelen.
-Meer mogelijkheden om gezamelijk of alleen uitstapjes te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laptop met hele grote toetsen.
Digitale bingo en andere computergames voor bejaarden (rollatorrace?)
Communicatiesystemen, bewakingssystemen (medisch), en voldoende aandacht van het personeel voor de bejaarden.
itsme
14 jaar geleden
Voldoende personeel, zodat dit plaatje slechts fictie is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
GPS systeem in de hak van mijn orthopedische schoen, zodat ik, ondanks mijn dementie, gewoon aan de wandel kan gaan. Ik wordt dan toch wel teruggevonden als ik de weg kwijt ben.
Ik weet uit ervaring (met mijn moeder) dat het "opgesloten" zitten het moeilijkst is om te aanvaarden.
En ook een TomTom op mijn rollator/rolstoel/scootmobiel.
En natuurlijk alle dingen die in de andere antwoorden zijn genoemd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op elke kamer een laptop,met GV standaard als startpagina.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo uit te rekenen ben je nu dus ongeveer 25,ik ben stomverbaasd dat je daar nu al over nadenkt,Maar goed wie weet is het tehuis dan van allerlei technische snufjes voorzien waar je nu nog lang geen weet van hebt,Stel je maar eens voor als je in de schoenen van je oma of opa stond,Die hadden toen ook geen idee en voorstelling van tegenwoordig.Een radio was al heel bijzonder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over 60 jaar? Ik hoop dat ze dan nog water en brood voor bejaarden hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IK zou het heel fijn vinden dat er voorzieningen zouden zijn waardoor je minder afhankelijk bent bij je dagelijkse dingen!
Ik denk dan aan een tillift die je zelf helemaal kunt bedienen, zodat je daarmee zelf uit bed kunt komen of naar het toilet kunt gaan (ik werk in een zorgcentrum en weet dat het heel vervelend voor de bewoners is om overal bij geholpen te moeten worden)
Hulpmiddelen die het aankleden vergemakkelijken.
Ook hoop ik op beter "inco-materiaal", wat makkelijker in gebruik is, vieze luchtjes echt uitsluit en decubitus helpt voorkomen.

Het ideale bejaardenhuis voor mij staat in een woonwijk met verschillende leeftijdsgroepen. Het heeft voor elke bewoner een eigen appartement waar men zich kan terugtrekken als men alleen wil zijn en waar je kan blijven tot je overlijden.

Een atelier waar je allerlei creatieve activiteiten kunt doen zou fijn zijn. Lezingen over allerlei onderwerpen of cursussen in de nieuwe ontwikkelingen die er dan zijn (zoals je nu computercursussen hebt voor bejaarden).
En bingo, ach als de mensen dat leuk vinden, maar ik ga daar dan, denk ik, niet heen.