Wat moet je als eigenschappen hebben,als je vrijwilliger wilt worden van de Zonnebloem?

Ik heb een commerciele achtergrond, maar wil graag iets doen voor een ander. Ik houd van gezelligheid is dat belangrijke eigenschap?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoop dat ze bij de Zonnebloem een beetje met de tijd zijn meegegaan, want toen ik me er ooit als vrijwilligster wilde aanmelden, wilden ze me niet want bij de vergadering van hooguit een paar keer per jaar (of was het 1x p.j.?) zou ik dan mijn baby meenemen. Ze waren bang dat mijn baby de aanwezige hotemetoten zou afleiden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is inderdaad een beetje raar.

Antwoorden (4)

Ja
Als vrijwilliger kun je helpen bij alle gelegenheden, zoals hulp bij vakantiereisjes, of koffiemiddagen, of andere uitjes.
Ik zou zeggen, neem contact op met de zonnebloem in jouw regio en vraag waar behoefte aan is.
12 jaar geleden
Gezellig zijn en het gezellig hebben is belangijk. Maar het is ook belangrijk dat je geduld hebt. Deze mensen zijn vaak niet meer zo snel en dat vergt wat geduld. Verder kan er van je gevraagd worden om de mensen te helpen met wassen en aankleden, dat moet je natuurlijk ook willen.
Wel goed van je om dit te doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bereidwilligheid, en als ze je daarmee niet willen hebben dan zoek je een andere organisatie waar je wel welkom bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met alleen gezellig zijn en van gezelligheid houden kom je er niet, al is het wel belangrijk.
Je moet ook oog hebben voor de mensen om je heen, en voor siuaties, zien wat er nodig is en zien wanneer je iemand kunt helpen. Hulpvaardig zijn.
Contactueel goed zijn, een praatje kunnen maken over ditjes en datjes met de mensen.
En geduld hebben.
Ook iemand met een commerciele achtergrond zou dit heel goed kunnen hoor! Leuke afwisseling met je dagelijkse werk!