Heb je ook favoriet product dat de handel genomen is?

Zo jammer, vind je iets fijn/lekker, verdwijnt het weer, zoals:
- bevroren maiskorrels
- groene ice-tea (maar die is gelukkig weer terug!)
- Langer fris, shampo tegen vet haar dreigt te verdwjnen..

Toegevoegd na 5 uur:
Mijn god wat heb ik die vraag krom gesteld!!! gelukkig snapt iedereen hem :-)

Toegevoegd na 3 dagen:
- amsterdammertjes, n soort chips die leek op heartbreakers, zalig!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
shampoo tegen vet haar als in Elseve citrus?? Die was ik toevallig gisteren aan het zoeken. Supermarkt heeft ze al een tijdje niet en nu ook de groothandel al niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee van andrelon. Heet 'langer fris' is nu al bijna niet meer te vinden, dus is denk ik ook een nominatie voor het grote verdwijnen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Altijd interessant dit soort vragen, soms kom je dingen tegen waarvan je niet eens wist dat ze uit de handel waren, maar die je eigenlijk wel weer terug wilt zien. Voor sommige is Punica daarvan een goed voorbeeld die weer terug is/was in de handel

Antwoorden (27)

heuningbosthee van AH, euroshopper koekjes met sinaasappel (namaak Lu)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gran Reserva in 1 liter flessen spaanse merlot uit 1990
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
m'n kinderen waren dol op grapefruit-limonade (siroop van Karvan Cevitam). Is helaas al een paar jaar uit de schappen.

Wellicht is dat wel zo goed voor hun tanden overigens, maar dat ter zijde.
itsme
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
grappig.. zelfde bedrijf.
Let op: over enkele jaren is het opeens weer terug :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja precies, net als de groene ice-tea. wat was ik blij dat hij er weer was, hij is heel vaak op in de schappen, dus ik ben gelukkig niet de enige. Misschien blijft hij dit keer wel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat drank betreft mag van mij de bar-le-duc weer in een literfles i.p.v. 1.5 liter, dat schrikt toch af zo'n grote fles, zo'n litter kon ik nog net behappen :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen, de grapefruit limonade is uit de handel genomen vanwege de erg slechte reacties in combinatie met heel veel geneesmiddelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ow, nee, dan zal die ook wel niet meer terugkomen.
Ja, ik had het vroeger met Caravan Cevitam Citroen ranja. Zelfs het bedrijf nog gebeld: Nee, was niets aan te doen, ze zouden noteren dat ik het jammer vond.

Gelukkig al vrij snel een vervanger gevonden die ik eigenlijk nog veel lekkerder vond ook.
Tot mijn verbazing ontdekte ik de citroen ranja van dat merk opeens zo'n jaar of 2 geleden weer in de supermarkt....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Caraco vanille ijsjes met een chocolade laagje erop. (Een, twee, drie je proeft het zo! Dat is ijs van Caraco, Mexicaantje Oranje Hoed, Caraco Ijs Geweldig Goed!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oh ja simpele vanille ijsjes met zo'n dun laagje chocola erop is bij mij ook een hit.
Ben-bits kauwgum.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ach ja ben-bits, wat heb ik daar vaak op gekauwd vroeger.. Ik was ze helemaal vergeten. Bestaat top-drop nog, dat was ook zoiets van dezelfde tijd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Top-drop, zie het idd ook nooit meer.....zat net als ben-bits een papiertje om elk exemplaar :). Krijg trouwens enorme flash-backs....want je had ook nog Banjo, de chocoladereep of Bazooka kauwgum
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met Donald Duck verhaaltjes.
Ja ik heb hier een aantal oude dingen die niet meer of lastig te verkrijgen zijn:

Sanex - anti roos Heden tot ???
Fa - Bodysplash +/- 1998
Sanex - Bodylotion spray. Je smeert het op zoals de huidige zonnebrand cremepjes. +/- 2002

Toegevoegd na 27 minuten:
Oh ik ben nog iets belangrijks voor mezelf vergeten.
Doordat ik nooit ontbijt doordat ik dat niet kan (psychisch ofzo), als alternatief daarop had ik Goede morgen drinkontbijt.

Goede morgen drinkontbijt is nog steeds verkrijgbaar, maar de smaak met alleen maar sinaasappel erin is nergens meer te koop voor zover ik weet. Alleen nog de dubbeldrankjes zijn verkrijgbaar en die lust ik over het algemeen geen een.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je had vroeger toch ook van die zeep in vierkante potjes. Iets met tahiti... of zo?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hmm die ken ik zelf niet
die heerlijke bakcamembertjes met cranberriesaus.
niet uit de handel genomen, maar alleen nog maar op de markt te krijgen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bakcamembertjes, nooit van gehoord, maar klinkt lekker!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liggen in Duitsland gewoon in het vriesvak van de Lidl.
Kijk eens in Nederland bij de Lidl, wellicht hebben ze ze daar ook. (vierkant plat doosje in gele kleur)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze hadden ze bij de Lidl, nu helaas niet meer
Ik ben alweer een tijdje op zoek naar rooibos thee met mango.
En zou er zeker wel meer producten die verdwenen zijn.

Het principe hiervan is, is dat er veel meer producten op de markt zijn dan dat supermarkten de ruimte hebben om te verkopen. Dus ze zullen moeten selecteren. Dit gebeurt meestal op basis van verkoop. Hoe minder er van een product verkocht word. Hoe sneller het uit de schappen de verdwijnt. Met bijv. seizoensproducten gebeurt het het vaakst dat ze weer terugkomen in de schappen.
Wat ook helpt is een klacht/vraag indienen bij de supermarkt dat je dat bepaalde product toch echt mist. Als er veel mensen dit doen, zal het product echt wel weer terugkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De natuurwinkel heeft heel veel rooibos thee met allerlei smaakjes :)
Ik vond de Evergreen met sinaasappelsmaak zó lekker, is er niet meer.
Maar die met muesli/chocola is ook erug lekker :)

Toegevoegd na 56 minuten:
Vroegâ, had je ook zakjes chips met een klein zakje zout er in, dat moest je er zelf op doen, ech lekker !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij was dat meer dan 40 jaar geleden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@arno, tja..dat zou best eens kunnen, wat vliegt de tijd :-)
En al heel lang geleden,een ouderwets flesje Exota,die je in alle kleuren had,en barstends vol met koolzuur zat,dat ze wel eens ontploften.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
whaha, een beetje zoals fernandes, ook in allerlei kleuren en miiiiier zoet :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heerlijk Fernandes, het is goed dat die er volop zijn :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en Vimto, dronk ik altijd toen ik in Afrika woonde
Wij vonden een puddingsaus met mokka/caramelsmaak altijd erg lekker,maar op een gegeven moment niet meer verkrijgbaar. Daarna heeft het nog een tijd bij de Xenos gestaan en daarvan hebben we toen een voorraadje ingeslagen,maar dat is nu ook op!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De aardbeien flavor van Labello!
Gelukkig heb ik ze toen der tijd enorm ingeslagen en ben ik laatst pas aan de laatste begonnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De zwart-witte Engelse drop van de Hema. Ze hadden een mintsmaak.
Ineens waren ze er niet meer. En dat zonder vooraankondiging!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja Tsjamba Fijji uit de jaren 80... De beste zonnebrandcreme die er is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen voedsel maar wel (toen die tijd)een lp.The War of the Gods van Billy Paul.
Uit de handel genomen vanwege de teksten.Maar ik heb er naar geluisterd en nooit echt begrepen waarom de teksten zo niet goed waren.Geen idee maar wel heerlijke muziek.

Toegevoegd na 1 minuut:
oja waar ik vroeger helemaal weg van was is Atlas drop .
Bestaat ook niet meer.

Toegevoegd na 4 minuten:
bros repen (puur)melk is er wel geloof ik,maar puur niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echt jammer....de groene pepersaus van Calve. Eerst verkochten ze een dergelijke saus nog in Duitsland, maar dat is ook over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik mis de producten van de healing garden enorm, die hadden zulke lekkere luchtjes en body lotions etc. echt doodzonde dat ze weg zijn, ik zie het nergens meer. Als ik me vergis hoor ik het graag van mensen.

Ook het merk Limara is spoorloos verdwenen? Dat mis ik dus ook, vooral de deodorant!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb toen in Arnhem, in het Hemelrijk, in een engels winkeltje dit merk gezien, ik heb het toen ook ooit een s gehad.
Die hebben allemaal van die aparte engelse spulletjes :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hihi, ik zou bijna overwegen er naartoe te gaan om te kijken of het daar nog te krijgen is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Arnhem was leuk winkelen ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, is best leuke stad!
jaaa toevallig heb ik het gisteren nog meegemaakt:ik vind icecroc heerlijk:een chocosaus die je vloeibaarder moet schudden,dan over je ijs en dan word het weer heerlijk hard!!!!gisteren te horen gekregen:nee mevrouw die is uit het assortiment.......balen!!!!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jep. Er zijn de laatste tijd opvallend weinig anti vet haar shampoos :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De échte ouderwetse Tompouce van de Hema, rijk gevuld met die lekkere volle pudding. Tegenwoordig hebben ze er een soort schuimachtige substantie in zitten die nergens meer naar smaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Winner taco, baby!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, die was echt lekker mjammie +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je méént 't..3 x raden wat ik morgen ga doen ^5
buckler.wat heb ik een hoop katers gehad
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
toen ik klein was (7 of zo) was ik helemaal gek van de ruiter appelnogwat het was appel (groen) met een andere smaak (wit) en dat was zooooo lekker :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maggi kruiden nr 1 , 2 en 3.
Die smaken waren zo lekker!
Nummer 1 en 2 ontdekte ik een tijdje geleden gelukkig weer bij de Vomar, maar die hebben nu ook alleen nog maar nummer 1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarover ik echt stond te snikken tussen de schappen was dat ze de Dubbeldrank met Framboos uit het assortiment hadden gehaald! Ik kan me niet meer herinneren wat de andere dubbel-vrucht was trouwens. Iemand hier?

Toegevoegd na 14 minuten:
Voor wie de winner taco, de mc flurry crunch, de oude quaker chocolade cruesli, de anderhalfliterfles Coca Cola, of de McRib mist, voor jullie zijn er Hyves!

http://winner-taco-moet-terug-.hyves.nl/ (1326 leden)
http://mcflurrycrunch.hyves.nl/ (316)
http://themostwantedcruesli.hyves.nl/ (32)
http://mcrib.hyves.nl/ (22)
http://anderhalveliterflescocacola.hyves.nl/ (12)

Ohja, en mocht je lid worden, steek dan meteen die jongen die de Perenyoghurt mist ook een hart onder de riem:
http://perenyoghurt.hyves.nl/ (1)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de ouderwetse beertjes pasta. chocopasta uit een kartonnen beker met een blauwe deksel voor melk en rood voor puur. er isnu ook iets van beertjespasta maar het lijkt nergen op.

en snackstars(soort chips) en timotei shampoo. die gele rook zo lekker.