Hoe noem je de (aanstaande)schoonouders van je broer/zus?

We zeggen schoonzus/zwager tegen de partner van je broer/zus, maar kun je ook in een woord aangeven dat het om de schoonouders van je broer/zus gaat, of enkel: " dit zijn de schoonouders van ....?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8K
Amadea
12 jaar geleden
Ik noem ze de ouders van mijn schoonzus/zwager, i.p.v. de schoonouders van mijn broer/zus. Op de een of andere manier vind ik dat meer familiair klinken. Dus dat zij toch deel uitmaken van de familie, ook al is het wat verder weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik noem ze truus en piet, maar dat hoeft bij anderen niet zo te zijn natuurlijk.

Het beste antwoord

Nee, daar is geen aparte term voor. En wel om de simpele reden dat het in de regel eigenlijk mensen zijn met wie je weinig te maken hebt - tenzij het natuurlijk persoonlijke vrienden worden.
Naar de buitenwereld zul je aan hen in de regel refereren als aan ' de schoonouders van mijn zus'. Of de ouders van mijn zwager, uiteraard. Voor de gebruiksfrequentie voldoet een dergelijke term uitstekend, en iedereen weet precies wie je bedoelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.
Ik ben wel benieuwd hoe dat dan voelt wanneer jij en je zus bv, dezelfde schoonouders hebben, zo'n situatie komt natuurlijk ook wel voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zeg je natuurlijk gewoon mijn schoonouders ; of desnoods onze. Maar dan heb je wel HEEL veel meer uit te leggen dan wanneer je alleen aan de schoonouders van je zus / ouders van je zwager refereert, want dat komt natuurlijk vrij weinig voor ; dat twee zussen met twee broers / broer en zus met broer en zus trouwen.

Andere antwoorden (2)

Dat laatste. Er is geen woord voor zoals jij dat zoekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die noem je mevrouw en meneer.