Dat hangt van 5 dingen af.
1-benodigdheden:
Die je moet nemen om komende jaren aan niemand behoeftig te zijn.
2- Angst: bang zijn dat het niet gaat lukken. Een soort angst gevoel. I.v.m dit gevoel wil je het beste zijn.!
3- Het gevoel: emotioneel conflict
4- I.v.m negatieve gedachten die kan ontstaan.
5- Verplichtingen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja want er staan geen spelfouten in dus het kan onmogelijk van hem zelf zijn

Andere antwoorden (11)

ik denk dat dat komt omdat je als baby al gestimuleerd wordt met dat jij zoooo goed bent, dat jij het zooo goed doet etc en dat geeft je een goed gevoel en op latere leeftijd wil je dat gevoel weer hebben en wil je weer de beste zijn in bepaalde dingen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
om zich te kunnen onderscheiden van anderen.... soort van geldingsdrang... erbij willen horen, aanzien hebben
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is duidelijk dat velen, zo niet iedereen, dit graag wil. Trots, ego, aanzien, noem maar op.
Maar waarom vinden mensen het dan belangrijk om aanzien te hebben?
Het geeft een goed gevoel, je staat in het centrum van de aandacht, en die positie maakt dat je altijd goed verzorgd wordt.

Het is dat laatste, als je aanzien hebt word je beter verzorgd, dat in onze genen zit en waardoor we altijd als kampioen gevierd willen worden.
itsme
14 jaar geleden
Om zo je eigen onzekerheid te kunnen verbloemen.
Eigenlijk is het dus heel erg simpel en logisch tegelijkertijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ergens de beste in zijn onderscheidt je van anderen. Het geeft ook een kick, iets te kunnen wat anderen niet (zo goed) kunnen, en het verzekert je van een bepaalde positie.
Bijv. de beste sporter kan kiezen uit verschillende clubs, de beste muzikant krijgt de meeste solo's, de beste student heeft later meer keus uit banen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat in wezen maar om een ding: Waardering. Dat geldt eigenlijk voor bijna alles wat mensen doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het ook te maken heeft met de (dierlijke) drang van de mens om zich zoveel mogelijk voort te planten, hiervoor moet men laten zien dat men uitblinkt in bepaalde dingen en dus een goede kandidaat is voor nakomelingen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de blijken van waardering en bewondering. Het gevoel te hebben een ander iets te vertellen te hebben wat hij/zij nog niet wist of iets te doen waardoor de ander denkt:"zo he, die is goed".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is een verchil tussen ergens de beste in willen zijn en ergens goed in willen zijn.
Het eerste doe je om je te verheffen boven anderen. Het tweede kan een passie zijn, een vorm van discipline of beoefening.
Ik had ooit een Kendo -meester die zei: Het gaat er om dat je iets probeert goed tem doen. Of het nou is met een bamboe stok zwaaien, of piano spelen of broodbakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is aangeleerd gedrag... Wees de ander te slim af, ren harder dan de ander enz enz... En dan gaan kinderen dat doen en maken er een gewoonte van... En later voelen ze zich alleen en overtroefd door de jongere garde... En depressiepillen slikken misschien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is het ego-gedeelte van de geest. Dat wil zich onderscheiden van anderen. Wat veel moeite kost en schade aanricht. En moois creeert ook wel, als je het in balans weet te houden.
Lees Eckhard Tolle.